DRÖMSTART FÖR ANNIKA ANDERSSONS OCH THOMAS PETERSSONS NYA KOMEDI

2Entertain - part of Moment Group

Den 27 april släpptes biljetterna till relationskomedin MINNS DU MIG? med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna. Föreställningen, som spelas på Lisebergsteatern hösten 2017 med premiär den 22 september, har fått en riktig drömstart. Den stora efterfrågan av biljetter gör att man redan nu släpper ytterligare 16 föreställningar ända in i december.

- ”Det känns verkligen kul med det stora intresset för föreställningen, den har ju aldrig spelats i Sverige förut. Att få en bekräftelse på att man val rätt pjäs redan nu känns ju väldigt bra.” säger Thomas Petersson.

”Jag tror att ämnet i föreställningen tilltalar många och de förstår nog att det kommer finnas många igenkännande situationer att skratta åt” inflikar Annika Andersson.

I höst möts Västkustkomikerna äntligen igen på scen i denna fantasifulla komedi, vars repliker är som om de vore specialskrivna för dessa två folkkära komiker. Idag släpper produktionsbolaget 2Entertain ytterligare 16 föreställningar till den eftertraktade komedin.

”Föreställningen har lockat publiken mycket snabbare än vi förväntat oss. Det gör att vi med glädje redan nu kan erbjuda fler tillfällen att se den under hösten” säger föreställningens producent Christoffer Bendixen.

Med överraskande humoristiska situationer behandlar pjäsen frågorna: Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på friktionsfritt och man trots detta börjar fråga sig - Är det verkligen den nya bekväma soffans fel att man sitter i varsin ände av den istället för tätt tillsammans? Får man sakna något när ingenting fattas? Vad krävs för att få nyvunnet intresse för en gammal kärlek?

Annika och Thomas spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Tillsammans med Robin Stegmar och Joanna Eriksson, kommer de bjuda på mycket igenkänning, romantik, glädje och skratt i höstens stora komedi på Lisebergsteatern.

Idag släpps följande 16 föreställningar till försäljning:

Sön 22 okt 14.00

Översättning och bearbetning: Christoffer Bendixen och Thomas Petersson

Scenograf: Fredrik Dillberg

Mask och peruk: Tiina Bengtsson

Presskontakt: Helene Wigren, PR & Beyond, helene.wigren@prbeyond.se, 0707-52 76 05

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Annika Cardell

Marknads- & Försäljningschef 2Entertain 0733 646535