Nu öppnar Replokalen - Stockholms kanske grymmaste bar

Torsdag den 16 oktober öppnar Stockholms nyaste bar på Kungsgatan 29, en trappa upp på Golden. Redan på fredag 17 oktober får vi besök av vår första gäst-DJ, Ian Haugland, från radiostationen Rockklassiker och Sveriges genom tiderna största hårdrockband, Europe. Två veckor senare ställer sig Lustans Lakejers Johan Kinde i DJ-båset för att bjuda på sina favoritlåtar, och vi kommer inom kort presentera flera tunga DJ-namn.

Replokalen är ruffigt inredd med betonggolv, mattor pryder väggarna och baren är byggd av flightcasear. Givetvis finns här också en scen, där det kommer att bjudas på unplugged-spelningar. I Replokalen kommer det även att bjudas på förhandslyssningar av kommande album, och på showcase med såväl nya som etablerade artister.

”Jag är stolt över att äntligen kunna få presentera Replokalen en trappa upp på Golden Hits. Vår ambition är att erbjuda ett skönt barhäng, ett sånt som inte finns i Stockholm idag, där man kan koppla av, skratta och njuta med den rätta röjiga, men ändå stilfulla atmosfären. Vi ska bli det naturliga valet för dig som gillar bra musik som drar åt det rockiga hållet, men inte bara rock. Replokalen är en smältdegel av bra musik, mat och glädje”, säger Mona-Marleen Antonson, platschef för Golden och Replokalen.

”Det är otroligt inspirerande att få vara med och arbeta med ett ställe som Replokalen. Om jag till 100% skulle få önska mig hur en riktigt cool bar skulle vara, så skulle det bli precis som Replokalen är, med den blandningen av den bästa musiken – oavsett genre - den coolaste inredningen och placerad mitt i hjärtat av Stockholm”, säger Peo Thyrén, Business Relations Manager på 2E Live.

Kontaktuppgifter:
Peo Thyrén Business Relations Manager Wallmans Nöjen AB
Tel: 08 - 50 55 60 21
Mail: peo.thyren@wallmans.com

• golden hits
  • replokalen
  • ian haugland

• Stockholm

Wallmans Nöjen är ett av Sveriges ledande företag inom nöjesupplevelser. Grunden till koncernen lades redan 1956 och Wallmans Nöjen var först i Sverige med det succéartade konceptet Dinnershow där gästerna serveras en helkväll med såväl mat som underhållning. I Wallmans Nöjen ingår varumärkena Golden Hits, Hamburger BörsLadies Night och Wallmans. Sedan 2009 ingår Wallmans Nöjen i 2E Group.

2E Group – en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien - skapar levande underhållning och meningsfulla möten för såväl privatpersoner som företagskunder. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen samt Wallmans Nöjen. 2E Group har 13 egna arenor och driver upplevelseportalen SHOWTIC.se. Inom koncernen skapas upplevelser och möten för mer än 1,8 miljoner gäster varje år. 2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser