​LMS Nordic AB – Årets leverantör!

Nyhet   •   Mar 16, 2018 10:24 CET

Dan Winkler, VD LMS Nordic AB, mottar priset som Årets leverantör av Mattias Holst, Produktområdeschef Industrikomponenter och tjänster vid Underhållsmässan i Göteborg.

I samband med Underhållsmässan i Göteborg fick LMS Nordic AB motta priset som Årets leverantör 2018. Ett nytt pris som inkluderar alla leverantörer till Momentum och som ersätter det tidigare Value Partner. Med Årets leverantör vill Momentum inkludera sina leverantörer i strävan att förbättra vår gemensamma omvärld och leva upp till missionen ”Tillsammans för en hållbar industri”.

Motiveringen till att just LMS Nordic AB erhöll priset lyder som följer: ”För att ha belyst ett ofta förbisett område i industrin – tryckluftsläckage – och inom detta område tillsammans med Momentum under 2017 lyckats spara in över 4,5 MSEK, över 2000 ton CO2 samt förbättrat arbetsmiljön hos våra kunder genom att uppdatera till bättre varianter av exempelvis snabbkopplingar”.

Kommentarer (0)

Kommentera