Simon Johansson, ny Regionchef Syd

Det blir Simon Johansson som tar över efter Roger Larsson som Regionchef Syd på Momentum Industrial. Han tillträder sin nya befattning 1 oktober och kommer att utgå från Göteborgskontoret. Simon har jobbat på Momentum i lite olika funktioner sedan 2009 och under de senaste två åren har han verkat som distriktschef för Göteborg och Borås.

Under distrikt Syd ”lyder” Malmö, Helsingborg, Göteborg, Borås, Trollhättan, Kalmar, Växjö, Jönköping och Kristianstad med tillhörande verkstäder – förutom Carl A Nilsson som tillhör Röricks organisation.

– Simons uppgift är att tillsammans med alla distriktschefer säkerställa att vi på regionnivå når våra mål och är det bästa valet för våra kunder, säger Jimmy Haaranen, Försäljningschef på Momentum Industrial.

– Vi valde Simon för att han har goda ledaregenskaper och är väl utbildad i vår säljprocess. Dessutom har han en gedigen erfarenhet och vet hur det är att jobba med kunder såväl lokalt som centralt. Lägg därtill att han är en kompetent och härlig kille, säger Jimmy.

Vad säger då Simon själv?
– Att det ska bli både spännande och roligt. Även om jag trivts bra i min nuvarande roll hände det något inom mig när denna chans dök upp och det kändes helt enkelt rätt att ta det här steget. Jag hoppas och tror att jag kan bidra med mina kunskaper och färdigheter ute på distrikten och vi är ett starkt ”lag i laget” i Region Syd. Vi har alla förutsättningar att lyckas.

• regioner
  • ledning