Intresset för Turkiet växer

Intresset för Turkiet växer

Flygsökindex Q4 2017 från momondo.se

Flygsökindex av momondo ges ut varje kvartal och visar på intresseutvecklingen av sökningar gjorda på de 20 mest populära destinationerna i världen på momondo.se. Flygsökindex för det sista kvartalet 2017 visar bland annat att Bangkok ligger kvar i topp, men Köpenhamn kliver upp på en andraplats och går om London, som tappat en del jämfört med samma period förra året. Index visar även att intresset för Turkiet växer.

- Vi ser i vår statistik att intresset för Turkiet fortsätter öka, en trend som har pågått ett tag. Istanbul tar sig från 14:e till en 7:e plats på listan, och Antalya är den destination som ökat mest jämfört med samma period förra året, säger Line Schjelde, PR-manager på momondo.

momondo.se är en gratis, oberoende och global resesöksajt som jämför miljarder priser på flyg, hotell och hyrbilar. Med huvudkontoret i Köpenhamn är momondo aktiva i över 30 internationella marknader. momondos mobila applikationer finns även tillgängliga gratis för iPhone och Android. momondo har fått flera utmärkelser och är rekommenderade av både svenska och internationella media som Aftonbladet, CNN, The New York Times och The Daily Telegraph. momondo drivs av Kayak, ett oberoende dotterbolag av Priceline Gruppen.