Tio nya smaker introduceras på  marknaden när Green & Black's kommer till Sverige.
Tio nya smaker introduceras på marknaden när Green & Black's kommer till Sverige.

Green & Black's lanserar 10 ekologiska chokladkakor

Smak och kvalitet står i fokus när Green & Black’s lanserar 10 ekologiska chokladkakor på den svenska marknaden. Varumärket som grundades av paret Craig Sams och Jo Fairley i London på 90-talet andas både äkthet och hantverk.

Under februari månad lanseras 10 stycken ekologiska chokladkakor från det brittiska varumärket Green & Black. ”Green” står för etisk produktion och hållbarhet medan ”Black” står för intensiv smak, god kvalitet och livsstil. Varumärket tillverkar sin choklad av etiskt odlad ekologisk kakao som är fairtrademärkt, vilket innebär att inga konstgjorda gödnings- eller bekämpningsmedel har använts vid tillverkningen av denna ekologiska choklad.

Pop-up i centrala Stockholm

För den som är sugen på att prova den nya produktserien från Green & Black’s kan man besöka Birger Jarlsgatan 21 mellan 4 och 10 mars. På plats finns en smakexpert och du ges möjligheten att uppleva och ta del av alla unika smaker. Öppet mån-fre 11:00-19:00 och lör-sön 11:00-16:00.

10 unika smaker

Chokladkakorna kommer i flertalet smaker och har olika kakaohalt. Ljusast är den vita chokladen med ett kakao-innehåll på 30% följt av ett antal mjölkchokladkakor på 37%. Där återfinns smaker som havssalt, mandel och smörkola. I det mörkare segmentet finns tre stycken kakor med 60% kakaoinnehåll. Även där hittar vi en version med havssalt. Den får sällskap av ingefära och en av favoriterna Maya Gold med smak av kryddig apelsin. De två sista produkterna innehåller 70 respektive 85% kakao. Samtliga kakor är ekologiska och de 5 kakor med högst kakaohalt är veganska.

– Det här är en superspännande lansering. Vi är stolta över att presentera dessa premiumprodukter som framförallt riktar sig till livsnjutare som vill göra medvetna val. De 10 varianterna har alla sin unika profil som erbjuder variation till våra konsumenter, säger Niklas Larsson, varumärkesansvarig för chokladkakor på Mondelēz International.

I februari 2019 kan du, i din närmaste livsmedelsbutik, köpa chokladkakorna som samtliga väger 90 gram styck och har ett riktpris på ca 30 kr.

För mer information vänligen kontakta:

Niklas Larsson, varumärkesansvarig Mondelēz International

niklas.larsson@mdlz.com

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2018 intäkter på mer än 26 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 150 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, belVita, och LU kakor; Cadbury ,Milka och Toblerone choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ