Marabou byter kläder

Marabou byter kläder

Marabous ikoniska portfölj av chokladprodukter får under hösten en uppdaterad design.

- Nästa år fyller Marabou 100 år och en viktig del i firandet är att vi uppdaterar designen på hela vårt sortiment. Syftet är att stärka varumärkets identitet, knyta undervarumärken närmare modervarumärket, samt att sticka ut och synas ännu bättre i hyllan, säger Niklas Larsson, varumärkesansvarig för Marabou.

Bland förändringarna märks bland annat att den ursprungliga röda Marabou logotypen, skapad av Sigvard Bernadotte, har återtagits. Ett nytt tillägg är hälsningen ”Mmm… sedan 1916” som förtydligar Marabous historiska arv.

En ytterligare förändring är att Marabous ikoniska gula färg expanderas från chokladkakorna till att även omfatta övrigt sortiment med Marabou som varumärke.

- Den gula identiteten skapar tydlighet och ger ett enhetligt uttryck i butikshyllan. Vi har även uppdaterat övriga designelement med ett tydligare och lugnare utseende. Smakplattan är enklare och renare vilket ger tydligare navigering och produktbilderna är bättre och har fått en mer central placering, säger Niklas Larsson.

För designutvecklingen har Marabou arbetat tillsammans med designbyrån Design Bridge. Utrullningen i butik sker löpande med start i september. Först ut är chokladkakorna.

Kontakt:
Niklas Larsson
niklas.larsson@mdlz.com

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) är global marknadsledare inom choklad, kex, sockerkonfektyr och pulverdryck. Mondelēz International har en årlig omsättning på cirka 35 miljarder USD och vi skapar små, goda ögonblick i 165 länder. Mondelēz International är en stolt medlem av the Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden är vi ledande inom choklad, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, V6, Stimorol, Philadelphia, O´boy, Oreo och TUC.

Mondelēz International i Norden har cirka 1500 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby. Läs mer på vår webbsida: www.mdlznordic.com