Marabou Premium lanserar bars av mörk choklad i nya smakkombinationer

Marabou Premium lanserar bars av mörk choklad i nya smakkombinationer

Marabou presenterar nu stolt två nya produkter i sortimentet Marabou Premium med smakerna Cranberries & Pecan och Almond & Orange. De nya produkterna är ett resultat av en nyligen framtagen teknologi för att erbjuda konsumenterna den mest generösa mörka chokladen på marknaden. Chokladen har en intensiv smak och en hög kakaohalt samt innehåller generösa bitar av nötter, frukt och bär. De nya smakerna finns att köpa från och med vecka 10 hos välsorterade återförsäljare.

Marabou är nordiska chokladexperter med över 100 års erfarenhet av tillverkning och utveckling av högkvalitativa chokladprodukter. De nya chokladkakorna Marabou Premium Cranberries & Pecan och Almond & Orange består båda av väl avvägda kombinationer av torkade tranbär och karamelliserade pekannötter samt kanderat apelsinskal och rostad mandel tillsammans med intensiv mörk choklad med hög kakaohalt på 46 %.

Nyheterna förpackas två och två om 90 gram vardera och är tillverkade med helt ny teknik för att kunna erbjuda en tjockare och mer generös chokladkaka. Inne i chokladkakorna finns generösa bitar av nötter, frukt och bär som tillsammans med chokladen tillför en ytterligare dimension till Marabou Premium sortimentet.

– Vi är glada och exalterade över att äntligen få presentera de nya chokladbarsen från Marabou Premium! Många konsumenter upplever mörk choklad med hög kakaohalt aningen bittert, men våra smakkombinationer med hela nötter och torkad frukt gör denna choklad något utöver det vanliga. Måste provas!, säger Anna Westermark, Brand Manager Marabou Premium.

För varje litet premiumögonblick i vardagen
De nya smakerna från Marabou Premium passar utmärkt att unna sig på språng i vardagen eller dela med någon du tycker om. Smaken med kanderat apelsinskal och rostad mandel skapar tillsammans en frisk och välsmakande smakkombination. Den andra smaken med torkade tranbär och karamelliserade ger en syrlig kombination som tillsammans med den intensiva chokladen ger ett premiumögonblick i vardagen.

Marabou Premium Cranberries & Pecan och Almond & Orange finns tillgängliga hos välsorterade återförsäljare från och med vecka 10, 2016. Nyheten kompletterar Marabous Premiums sortiment av premiumchoklad och gör därmed sällskap med våra andra smaker så som 70% Liquorice, Pistachio, Mint, Chili, Coffee samt Sea Salt Pecan.

Kontakt:

Niklas Larsson
Niklas.larsson@mdlz.com

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2014 intäkter på mer än 30 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 165 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, LU och Nabisco kakor; Cadbury och Milka choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ.