RÄTT UNDERLAG FÖR VARJE TAK!

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2012 13:04 CEST

NU BREDDAR MONIER UNDERLAGSTAKSORTIMENTET MED FYRA NYA PRODUKTER!

Inom den populära Divoroll-serien med diffusionsöppna, moderna underlagsdukar lanseras en ny produkt, Divoroll Prima. Nu erbjuder Monier även tre högkvalitativa bitumenbaserade underlagstak i sortimentet – Terfelt Tack, Biofelt Tape och YEP 2200.

Med Moniers diffusionsöppna underlagstak Divoroll kan taken andas och släppa ut den överflödiga ånga som bildas i hushållet, samtidigt som de skyddar mot regn och snö. Divoroll  är slitstarka, genomtrampningssäkra samt lätta och ergonomiska att lägga.

Nu lanserar Monier Divoroll Prima, ett kostnadseffektivt alternativ bland moderna underlagstak som kan läggas på råspont eller monteras frihängande. Divoroll Prima har en patenterad lösning med dubbla klisterkanter och den uppfyller alla krav på genomtrampningsskydd.

Övriga produkter på Divoroll-serien heter: Divoroll Ultra, Divoroll Top RU och Divoroll Universal 2S.

DIFFUSIONSTÄTA, BITUMENBASERADE UNDERLAGSTAK

Monier blir en komplett underlagstaksleverantör med sina nya, bitumenbaserade underlagtak. Nu blir det lätt att hitta rätt produkt till varje tak.

En stor del av renoveringsmarknaden använder bitumenbaserade produkter och Monier vill erbjuda ett komplett utbud både för traditionella och moderna taklösningar.

Monier lanser tre olika underlagstak som kan läggas på ventilerade takkonstruktioner med fast underlag.  Alla dessa underlagstak är bitumenbaserade.  Produktutvecklingen har skett i samarbete med den ledande italienska producenten, Silcart, som har en lång erfarenhet av bitumenprodukter på den nordiska marknaden.

3 TYPER FÖR OLIKA BEHOV

De nya underlagstaken heter, Terfelt Tack, Biofelt Tape och YEP 2200. Produkterna har olika uppbyggnad för olika behov.

• Lättviktaren Terfelt Tack blir takläggarens favorit med en vikt på 500 g per kvm. Dubbla självhäftande klisterkanter ger vindtäta överlapp. Terfelt Tack  kan användas vid taklutningar ner till 6 grader.
  • Biofelt Tape passar bra i ett stort antal applikationer. Ytskiktet i UV-stabiliserad polypropylen birdrar till goda mekaniska egenskaper och hög hållfasthet. Ett utmärkt val även vid hårda väderleksförhållanden. Biofelt Tape är försedd med en klisterkant.
  • YEP 2200 är Moniers kraftigaste bitumenbaserade underlagstak speciellt framtaget för hårda påfrestningar i nordiskt klimat. Bärande skikt av polyester. Försedd med dubbla klisterkanter.

För mer information om Moniers underlagstak, gå in på monier.se eller kontakta vår kundtjänst på takinfo@monier.com

Om Monier
MONIER är den ledande leverantören av takmaterial i Norden och Baltikum. Med ett brett sortiment av kompletta tak inkluderande takpannor, specialpannor och tillbehör; har Monier allt det som gör taket funktionellt och estetiskt. Monier har ca 370 anställda i Norden och Baltikum och hade år 2011 en omsättning på 100,4 miljoner Euro. Huvudkontoret finns i Sverige liksom fabriken i Vittinge som tillverkar tegelpannor och fabriken i Jönåker som tillverkar betongpannor. I Sverige finns ca 100 anställda. Våra kända varumärken är bland annat Vittinge, Jönåker och KDN. Monier Norden & Baltikum är en del av Monier. Totalt har företaget 130 fabriker och aktiviteter i 40 länder. Monier är världsledande producent av lutande takprodukter, taktillbehör och skorstenar. Under 2011 hade Monier 9 350 anställda och försäljning på över 1,392 miljarder Euro.

Kommentarer (0)