Tom Kristensen tävlar i Race Of Champions “ROC Factor” på Monster Jam® i november

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2017 07:12 CEST

När Monster Jam är tillbaka på Friends Arena i november får publiken inte bara se de stora monstertruckarna in action utan också se en uppgörelse mellan några av motorsportens giganter i Race Of Champions ”ROC Factor”. Den danska racerföraren Tom Kristensen som har rekordet i antal vinster i Le Mans 24-timmars, med totalt nio segrar under åren 1997-2013, är senaste tillskottet till gruppen.

- Jag är glad att delta i det nya eventet Race Of Champions ROC Factor och det ska bli kul att köra på jord. Förra gången jag racade på jord, medvetet (!) var vid ROC när det hölls på Gran Canaria för många år sedan. Jag är särskilt glad att det nu blir så nära mitt eget hemland och hoppas att få se många skandinaviska motorsportfans i Friends Arena, säger racerföraren Tom Kristensen.

Flerfaldige svenska världsmästaren i speedway Tony Rickardsson tävlar också i ROC Factor.

- Jag ser verkligen fram emot att provköra bilarna som vi kommer att tävla i och att få vara med i den här härliga showen med all publik som kommer att vara på plats på Friends Arena. Det ska verkligen bli både kul och spännande att få mäta sig mot andra motorsportskillar i Race Of Champions ”ROC Factor”, säger Tony Rickardsson som under sin aktiva karriär körde hem sex individuella VM-titlar.

Monster Jam är det mest actionfyllda motorsportsevenemanget och bjuder på spänning för hela familjen med tävlingar i racing och freestyle. Publiken får chansen att se både Monster Jam och Race Of Champions "ROC Factor" på Friends Arena i november.

Inom de närmaste månaderna meddelas vilka de övriga toppförarna är som kommer till start i Race Of Champions ”ROC Factor” på Friends Arena.

MONSTER JAM FRIENDS ARENA 18 november 2017.

Biljetter: Friends Arena och Ticketmaster.

För mer information om Monster Jam och Race Of Champions ”ROC Factor”:

Bo Wahlfeldt och Monster Jam

Obs! Medverkande truckar kan komma att ändras innan showdatum.

About Feld Entertainment

Feld Entertainment is the worldwide leader in producing and presenting live touring family entertainment experiences that uplift the human spirit and bring people together. With millions of people in attendance at its shows each year. Feld Entertainment's productions have appeared in more than 75 countries and on six continents to date and include Monster Jam®, Monster Energy Supercross, AMSOIL Arenacross,Disney On Ice,Disney Live! and Marvel Universe LIVE! More information about Feld Entertainment is available online at www.feldentertainment.com.

The Race Of Champions (ROC)

The Race Of Champions (ROC)is a world-class event bringing together some of the world’s best drivers from the major motor sport series – including Formula 1, World Rally, Le Mans, Nascar, IndyCar, Touring Cars and MotoGP – for a unique head-to-head race in identical cars to see who really is the fastest of them all. Over the event’s nearly 30-year history, ROC has successfully been hosted in some of the world’s most prestigious venues including London's former Olympic Stadium and Wembley stadium, Beijing’s “Bird’s Nest” Olympic Stadium and Stade de France in Paris. This unique stadium setting allows spectators to see the entire race from every seat and enjoy this feast of motor sport involving some of the world’s best drivers and cars.

Monster Jam presenteras av Feld Motor Sport som är en av världens största  producenter av motorsportevent med evenemang som lockar mer än 5 miljoner besökare varje år. Feld Motor Sports ingår i Feld Entertainment Inc. som är en av världens största underhållningsarrangörer och bland annat står bakom  publiksuccén Disney On Ice, barnmusikalen Disney Live! och den storslagna cirkusen Ringling Bros. and Barnum & Bailey. Feld Entertainments samarbetspartner i Sverige är WOC Marketing.

Kommentarer (0)