#väntainte utsågs till årets kampanj i Gyllene Hjulet

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2019 13:37 CEST

I går kväll avgjordes Gyllene Hjulet, Sveriges största tävling för event- och sponsorbranschen i Sverige, i Annex (Globen) i Stockholm.

Kampanjen #vänta inte, som Jontefonden sedan förra våren drivit tillsammans med City Gross, Håkanson United och More PR, vann första pris i klassen ”Årets Samhällsengagemang.

– Genomslaget av kampanjens kraft kan tydligt avläsas på antalet nyanmälda till Socialstyrelsens Donationsregister, säger Jontefondens generalsekreterare Gunilla Ivarsson.

Så här lyder juryns motivering

”På kort tid och med stort personligt engagemang och med små medel har årets vinnare i kategorin Årets samhällsengagemang lyckats skapa en effektiv och nationell välgörenhetsorganisation, som har fått fler av oss att ta ställning. Detta genom ett fantastiskt engagemang av två familjer. Nu behöver vi inte vänta längre.”

More PR är en PR-byrå i Göteborg som hjälper kunder att höja sin röst i deras viktigaste sammanhang. Med träffsäkra analyser säkerställer vi strategier och kommunikation som stärker våra kunders affär. More PR verkar från Göteborg men hörs i hela landet.

Våra rådgivare och pr-konsulter har lång erfarenhet av affärsdrivande kommunikation inom en rad olika branscher. More PR är en del av kommunikationsgruppen More Alliance som med säte i Göteborg har över hundra konsulter som täcker de flesta kommunikationsdiscipliner.

Kommentarer (0)

Kommentera