Moreco är nu Blancco Itad Gold Partner

I hela Europa finns det endast 19 företag som uppnår denna partnerstatus, och vi känner stor glädje att Moreco nu är ett av dessa företag. Det gör nu att vi kan erbjuda fler smarta säkerhetslösningar för våra kunder och deras slutkunder. Kontakta oss gärna så kan vi berätta mer om vilka lösningar vi kan skapa för er.

EXPERTER PÅ DATARADERING

Information är guld värd, speciellt i fel händer. I dagens informationssamhälle utgör våra informationstillgångar en betydande risk på grund av de stora mängder konfidentiell eller känslig information som lagras.

Definitionen av känslig eller konfidentiell information är information som bör skyddas mot oberättigad spridning. Det är extremt viktigt att lagringsmedia blir korrekt raderad innan IT-tillgångar avyttras, återanvänds eller skickas för återvinning.

Vår tumregel är att all information som ej är offentligt tillgänglig skall anses som konfidentiell eller av så känslig karaktär att dataradering är ett skallkrav.

Gå vidare med knappen här nedan för mer information om hur vi kan hjälpa er.

Moreco grundades 2007 och är idag störst i Sverige på återtag av servrar och lagringsutrustning. Vi tillhandahåller enkla och smarta lösningar för IT-finansiering och livscykelhantering av IT-produkter. Koncernens erbjudande består av finansieringslösningar och returhantering med fokus på datasäkerhet och logistik. Moreco är en av endast tre certifierade guldpartner i Sverige till det globala marknadsledande säkerhetsföretaget Blancco. Vår affärsmodell bygger på samarbete med tillverkare, distributörer och återförsäljare. Sedan starten har Moreco hanterat nästan 1 miljon enheter och sålt begagnad IT-utrustning för mer än 150 miljoner kronor. Det återskapade restvärdet motsvarar en nyförsäljning på ca 1 miljard kronor.

Magnus Winterman

Presskontakt Säljchef +46 (0) 8 588 859 56