Peopletransition överlåts till nya ägare

För att fokusera Moretimes resurser på verksamhet som stödjer Moretimes digitala strategi har Moretime ingått ett överlåtelseavtal med Acortex avseende varumärket Peopletransition. Överlåtelsen omfattar varumärke och andra immateriella rättigheter (hemsida och domännamn) kopplade till konsulttjänster inom HR för stora företag, vilket inte utgör kärnverksamhet för Moretime. Köpeskillingen uppgick till 150 000 kr.

Avtalet innebär att Acortex AB, under ombildande till Peopletransition AB, som ägs av Peter Holm och Patrik Kvie (tidigare anställd) har övertagit varumärket Peopletransition. Det nya bolaget blir en samarbetspartner inom HR i Moretimes ekosystem. Moretime driver HR-verksamheten i linje med den digitala strategin vidare under varumärket Moretime till SME företag.

Carl-Fredrik Morander, VD Moretime

• peopletransition

Moretimegroup.se

Moretime Group består av ett moderbolag, Moretime Professional Services AB (publ), samt hel-och delägda bolag verksamma inom nischen kapital-och kompetensförsörjning. Den övergripande målsättningen är att skapa ett ledande ekosystem för professionella tjänster till SME-företag. Tjänsterna når potentiellt en marknad som årligen är värd ca 40 miljarder.