Odalen säljer två projektfastigheter till Rikshem

Nyhet   •   Nov 04, 2019 17:34 CET

Morris Law har agerat legal rådgivare till Odalen Fastigheter, byggherre och projektutvecklare av samhällsfastigheter, i samband med försäljningen av två projektfastigheter i Upplands-Bro och Staffanstorp till Rikshem.

Försäljningen innefattar två vårdboenden som utvecklats av Odalen Fastigheter och totalt har 152 nya vårdlägenheter skapats. Humana Omsorg har tecknat 15-åriga hyresavtal för fastigheterna. Samhällsfastigheterna i Staffanstorp och Upplands-Bro kommun omfattar totalt cirka 10 250 kvm.

Odalen Fastigheter är ett långsiktigt fastighetsutvecklingsbolag med affärsidé att i tidiga skeden med kommuner och samarbetspartners skapa trivsamma och kvalitativa boendemiljöer. Odalen utvecklar främst äldreboenden, men även i förekommande fall bostäder och andra samhällsfastigheter, och har som vision att alltid ligga i framkant vad gäller kvalitet, välbefinnande och teknisk utveckling.

Morris Laws projektgrupp har framförallt bestått av Nimrod Badur och Malin Grüneberger.