Landshövding Anneli Hulthén besöker Hotell Mossbylund

Hotell Mossbylund har på bara några år gått från 18-100 anställda. Detta uppmärksammar nu Skånes landshövding Anneli Hulthén när hon på onsdag 11 april besöker Hotell Mossbylund för att samtala kring kompetensförsörjning och arbetsmarknaden i Skurups kommun.

Anneli Hulthén menar att det är viktigt att möta företagen för att få en tydlig bild av hur Skåne utvecklas, och vilka arbetsmarknadsmässiga utmaningar företagen ser.

Hotell Mossbylunds ägarpar Peter och Ingrid Svensson är mycket glada över att landshövdingen valt just Hotell Mossbylund för att representera kommunen, och tror att det beror på den snabba utveckling företaget gjort de senaste åren.

- Det har varit oerhört spännande att göra den utvecklingsresa vi gjort de senaste åren, från litet konferenshotell till fullfjädrad spa- och konferensanläggning, säger Peter Svensson, och betonar att det inte varit utan att stå inför utmaningar.

- Trots vårt lantliga läge har det varit förvånande lätt att rekrytera, det bor många i närliggande orter som uppskattar att inte behöva pendla in till Malmö/Lund, så jag tror just att arbetsplatser utanför städerna är det som behövs, fyller Ingrid Svensson i. Kärnan i vår personalstyrka har varit med länge nu, och hjälpt till att bygga upp det vi är idag och vi får spontanansökningar nästan dagligen.

Peter och Ingrid Svensson ser framemot en givande diskussion tillsammans med landshövdingen på onsdag. Under besöket kommer även kommunstyrelsens ordförande i Skurup, Magnus Alm (S) närvara.

• restaurang
  • näringsliv
  • svanenmärkt
  • spa
  • konferens
  • hotell

• Skåne

Du hittar oss mitt bland böljande fält, bara 40 minuter från Malmö, och med den vackra sydkusten som granne. Här har Mossbylund utvecklats från 1800-talets lantbruk, till ett vackert hotell med ett njutfullt spa och ett förstklassigt kök som frestar med lokala delikatesser. Här bor, helgmyser och konfererar du i ett av våra 47 hotellrum och sex konferensrum. Du får en fyrstjärnig vistelse och fantastisk utsikt. Med omtanke för det lokala, personliga och enkla ger vi dig en härlig upplevelse och möjlighet att både koppla av och på.

Ingrid Svensson

Vd, hotellchef utveckling, HR, marknadsföring 0411 30036