Kreativitetsexperten Evelina Wahlqvist – ny krönikör på Motivation.se

Motivation.se får förstärkning av ytterligare en kunnig krönikör. Kreativitetsexperten och föreläsaren Evelina Wahlqvist blev bekant för svenska folket under sina år som forskare på Handelshögskolan i Göteborg. Som ekonomgeograf studerade hon kreativitetens betydelse för samhället, företaget och människan. Idag är Evelina en flitigt anlitad föreläsare på temat ledarskap för kreativitet och förändring. Hon anlitas ofta kring kreativitetsfrågor och framtidsstrategier.

Med sina krönikor på Motivation.se vill hon inspirera läsaren att inta nya tankepositioner. Evelina talar gärna om det långsökta men helst om det mest självklara. Hon kombinerar det lilla med det stora, det tidlösa med det nya och närhet med distans. Insikt föder utsikt, och tvärtom.

Så här säger Evelina Wahlqvist om sin medverkan på Motivation.se:

- Det är få saker jag uppskattar så mycket som kombinationen av kunskap och livsvisdom. Motivation.se representerar denna mix. Det är lättillgängligt, klokt och möjlighetsfokuserat. Jag blir glad och inspirerad varje gång jag besöker sidan. Att bli en del av denna inspirationsplattform är ett sant nöje. Motivation.se har en eftertänksam ton i ett lättläst format och inspirerar ledaren med ett medmänskligt fokus. Idén om den goda tankens tillgänglighet är något vi delar – alla dagar i veckan.

Frida Nilsson, redaktionschef Motivation.se:

- Vi är mycket stolta och glada över att Evelina valt att skriva för oss. Hon tillför en filosofisk och tankeväckande dimension som vi gärna vill se på Motivation.se. Vi ser fram emot att få dela hennes reflektioner och tankar kring kreativitet och livet i största allmänhet. Evelina vrider saker ur sitt vanliga läge, och det är då som saker börjar hända - både bland orden och i läsarens huvud. Jag fastnade för henne redan vid vårt första möte när jag gjorde en intervju med henne.

Den första krönikan publiceras idag och handlar om en ekorre…

Här hittar du också den intervjun som Motivation.se tidigare gjort med med Evelina Wahlqvist.

Foto: Andreas Sundgren