Nominera till utmärkelsen Årets VD 2015!

Den 9 november kommer Årets VD 2015 att utses på Berns Salonger i Stockholm, en utmärkelse som för fjärde året i rad uppmärksammar goda exempel på vd:ar som driver sina organisationer och svenskt näringsliv framåt.

Nu kan du nominera din vd-kandidat i kategorierna mindre, mellanstora, stora bolag samt Årets Unga VD. Vinnarna kommer att utses av en namnkunnig jury och presenteras på eventet på Berns i höst.

Kriterier som ska uppfyllas för att kunna bli nominerad till Årets VD 2015:

• Pristagaren har kunnat visa på särskilt goda resultat i form av påtaglig tillväxt och nyanställningar i den verksamhet som han/hon är vd för.
  • Pristagaren har förmåga att leda människor och har genom sitt ledarskap fått människor att växa.
  • Pristagaren tar aktivt ansvar för hur företaget påverkar samhället, ur såväl ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv.

Kriterier som ska uppfyllas för att kunna bli nominerad till Årets Unga VD 2015:

• Pristagaren visar medvetenhet kring sitt ledarskap, ser helheten och har förvaltat och utvecklat affärsidén.
  • Pristagaren arbetar resultatorienterat för att skapa lönsamhet och mervärde i och kring verksamheten.
  • Pristagaren är under 30 år eller fyller 30 år det år priset delas ut.

Var med och lyft fram goda exempel på personer som förutom att driva framgångsrika företag också förstår sin roll att skapa ett hållbart och socialt ansvarstagande samhälle.

På hemsidan för Årets VD finns all information om utmärkelsen och hur nomineringen går till.

Huvudsponsorer är revisions- och konsultföretaget Grant Thornton, chefsnätverket EGN Sverige och Bondi Chefsrekrytering. Mediapartner är tidningen Entreprenör.

Arrangör för utmärkelsen Årets VD är ledarskapssajten Motivation.se.

För mer information, kontakta gärna:

Per Winblad, vd & chefredaktör Motivation.se

Tfn: 070-756 58 74 eller e-post: per.winblad@motivation.se