Premiärbilarna rullar till Malmö inför Motormässan

Motormässan, 16-19 april i Malmö, har lyckats attrahera de officiella premiärvisningarna av några av vårens intressanta bilnyheter. Redan nu avslöjas några av Sverigepremiärerna.

Det är nu klart att den efterlängtade Sverigepremiären av Mercedes E-klass Coupé - en elegant bil med den senaste säkerhetstekniken - sker i Malmö. Premiärbilen kommer direkt från Genèvemässan till Motormässan.

Ytterligare en Sverigepremiär blir det när Honda Insight, som är en av de just nu mest omskrivna bilarna, visas upp på mässan. Bilen kommer att lanseras som en folklig hybridbil med miljötänk och god ekonomi.

Italienarna brukar vara väl representerade på Motormässan i Malmö och årets upplaga gör ingen besviken. Autoropa kommer att premiärvisa den ursköna Ferrari California tillsammans med väl valda stallkamrater.

- Det är alltid roligt att berätta om vilka nyheter som kommer till Motormässan. Inom kort kan jag också informera om vilken av 2010 års planerade premiärbilar som vi ger mässbesökarna möjlighet att se i Malmö redan i år, förklarar projektledare Helena Borg, Sydexpo.

Bil- och motorintresserade möts i Malmö
Motormässan i Malmö är en populär och uppskattad vårmässa, som senast drog närmare 40000 besökare från hela Skåne. I april fylls hallarna med nybilar, supersportbilar, motorcyklar och tillbehör. Planer finns även på att genomföra välgörenhetsarrangemanget Speed for Life igen. Samtidigt arrangeras Stora Företags- & Tjänstebilsdagen för första gångeni Malmö, dettai samarbete med Ynnor AB.

Pressbilder på premiärbilarna finns för nedladdning under PRESS på www.motormassan.se. Här finns det även möjlighet att ackreditera sig redan idag.

För ytterligare information kontakta:
projektledare Helena Borg, Sydexpo, 040-690 85 61, h.borg@sydexpo.se
pressansvarig Catarina Schlager, Sydexpo, 040-690 85 25, c.schlager@sydexpo.se

Senaste nytt om Motormässan i Malmö finns på www.motormassan.se.

Motormässan i Malmö arrangeras av Sydexpo. Sydexpo har arrangerat bilmässor sedan 1968 och Motormässan ingår tillsammans med Göteborgs Motorshow och Stockholms Bilsalong i företagets motorevenemang. Stora Företags- och Tjänstebilsdagen är ett samarrangemang mellan Ynnor AB, MRF Skåne och Sydexpo.

• premiärer
  • motor