Fmizavj8e2jy84s6pbkx

Tobias Karlssons dansikal i ett unikt samarbete med Cornelis Vreeswijksällskapet

Pressmeddelanden   •   Apr 26, 2017 09:10 CEST

Dansikalen Dansa samba med mig – En Hyllning till Cornelis, med dansaren och koreografen Tobias Karlsson i spetsen gör ett unikt samarbete med Cornelis Vreeswijksällskapet. - Tillsammans sprider vi Cornelis historia, säger Tobias Karlsson.

J0q3yedupjrlqngrbskd

”Medveten och engagerad samhällsmedborgare” - så löd motiveringen igår när Tobias Karlsson tog emot det åtråvärda Narrenpriset 2017

Pressmeddelanden   •   Mar 28, 2017 18:55 CEST

Svenska Eventakademin delade för 17:e året i rad ut det åtråvärda Narrenpriset, som i år gick till en överraskad och berörd Tobias Karlsson.

D1a8jc6crurv0kxo5auq

Tobias Karlsson, känd bl.a. från Let’s Dance – Nu aktuell med sin nyproducerade dansikal och ytterligare en Sverigeturné

Pressmeddelanden   •   Mar 22, 2017 12:56 CET

Sveriges största pardanskompani Move Your Feet AB presenterar dansikalen Dansa samba med mig – En Hyllning till Cornelis, med dansaren och koreografen Tobias Karlsson i spetsen och några av landets bästa dansare kända bl.a. från Let´s Dance.

R5c5yt1idtwcf18zyptq

I dag släpper Tobias Karlsson sin första skiva: Dansa samba med mig – En hyllning till Cornelis.

Pressmeddelanden   •   Aug 11, 2017 08:51 CEST

Vhgjtq40e0llahzzwbe7

Tobias Karlsson hyllar Cornelis genom att resa land och rike runt och föra vidare hans ovärderliga kulturskatt till en ny publik.

Pressmeddelanden   •   Aug 07, 2017 12:25 CEST

Frzgpip4ycbl2gnzbml7

Clarion Hotel blir ny samarbetspart

Pressmeddelanden   •   Jul 05, 2017 09:10 CEST

Move Your Feet AB presenterar stolt Clarion Hotel som ny samarbetspartner till dansikalen “Dansa Samba med mig – En hyllning till Cornelis”, som har Sverigepremiär den 14 september i Örebro.

Xkqnxyuxtp31tdj1idun

Dansaren & koreografen Tobias Karlsson tog hem priset som Årets talare 2016.

Pressmeddelanden   •   Feb 08, 2017 16:46 CET

En stjärnspäckad gala gick av stapeln igår på Berns salonger i Stockholm. Det blev ett stort genombrott och succé för dansaren och koreografen Tobias Karlsson där han tog hem priset som Årets Talare 2016 -Genombrott! Årets Talare utses av Talarforum tillsammans med deras kunder. Mer info: http://www.talarforum.se/

E74pnfzcjlutxabcioja

Vårens hetaste show En dans på rosor fortsätter

Pressmeddelanden   •   Dec 18, 2014 11:19 CET

- Succéföreställningen med Tobias Karlsson fortsätter med ytterligare 17 föreställningar!

Jtaq1kti3iahkjs4mohw

Vinnarna i TV3-tävlingen klara!

Blogginlägg   •   Okt 14, 2014 08:00 CEST

Nu har vinnarna lottats fram från tävlingen på TV3.se. Rätta svaret var att Tobias Karlsson var med i Talang Sverige! Stort tack till alla som var med och tävlade!

Oepzwcjgrnq3qu1lqeie

Besök hos Nyhetsmorgon i TV4

Blogginlägg   •   Okt 02, 2014 08:00 CEST

Missade du vårt besök hos Steffo i Nyhetsmorgon nyligen?

Bilder & Videor 8 bilder

Kontaktpersoner 2 kontaktpersoner

  • Presskontakt
  • Projektledare
  • Marknadsföring, press och turné
  • lena@moveyourfeet.se
  • 070-585 66 95

Om Tobias Karlsson

Mycket mer än bara dansare

– Mina drömmar sen barnsben har lett till internationella framgångar men framförallt ett underbart och roligt liv!
Tobias började dansa som 8-åring och har sedan dess hunnit med att skördat internationella framgångar. Han har vunnit många tävlingar både i Sverige och internationellt, haft huvudrollen i den världsberömda dansgruppen "Burn the floor" och turnerat runt om i världen. Han har dessutom deltagit i 14 säsonger av tv-programmet Lets dance i både Sverige, Danmark och Norge. Tobias brinner för sitt arbete och kan inspirera till att våga följa drömmen även om vägen känns lång eller rent ut sagt omöjlig. Just nu är Tobias Karlsson aktuell som dansare i 'En dans på rosor'.Under det senaste året har han även varit jurymedlem i Talang i TV 3 och som koreograf och dansare i egna danskompaniet Move Your Feet.