Sigrid Bernson återvänder som proffsdansare till dansikalen Dansa samba med mig.

Pressmeddelanden   •   Okt 23, 2018 11:16 CEST

Sigrid Bernson återvänder som professionell dansare till dansikalen Dansa Samba med mig. Sigrid gjorde ett uppehåll från föreställningen under våren -18 för att tävla i Melodifestivalen. Sigrid har varit proffsdansare i danskompaniet Move Your Feet AB från starten 2013 och medverkade under hela Sverigeturnén hösten 2017. Sigrid Bernson ersätter Malin Johansson som går på mammaledighet.

Tobias Karlssons dansikal i ett unikt samarbete med Cornelis Vreeswijksällskapet

Pressmeddelanden   •   Apr 26, 2017 09:10 CEST

Dansikalen Dansa samba med mig – En Hyllning till Cornelis, med dansaren och koreografen Tobias Karlsson i spetsen gör ett unikt samarbete med Cornelis Vreeswijksällskapet. - Tillsammans sprider vi Cornelis historia, säger Tobias Karlsson.

”Medveten och engagerad samhällsmedborgare” - så löd motiveringen igår när Tobias Karlsson tog emot det åtråvärda Narrenpriset 2017

Pressmeddelanden   •   Mar 28, 2017 18:55 CEST

Svenska Eventakademin delade för 17:e året i rad ut det åtråvärda Narrenpriset, som i år gick till en överraskad och berörd Tobias Karlsson.

Tobias Karlsson, känd bl.a. från Let’s Dance – Nu aktuell med sin nyproducerade dansikal och ytterligare en Sverigeturné

Pressmeddelanden   •   Mar 22, 2017 12:56 CET

Sveriges största pardanskompani Move Your Feet AB presenterar dansikalen Dansa samba med mig – En Hyllning till Cornelis, med dansaren och koreografen Tobias Karlsson i spetsen och några av landets bästa dansare kända bl.a. från Let´s Dance.

Tobias Karlsson & Gabriel Forss ger sig ut på turné med podcasten i säng med.

Pressmeddelanden   •   Nov 12, 2018 23:14 CET

Tobias Karlsson och Gabriel Forss driver podcasten I säng med Tobias & Gabriel som lanserades 2016. Podcastduon har släppt över 100 avsnitt av podcasten och showen kommer avspegla podcastens bas med samtal om vänskap, familj, vardagsliv, arbetsliv, fest och aktuella samhällsfrågor. Showen kryddas dessutom med sång och dansnummer, nakna berättelser samt ett och annat inslag av ”Hänt-i-veckan”!

Dansa samba med mig -En hyllning till Cornelis kommert till Intiman i höst!

Nyheter   •   Apr 10, 2018 17:42 CEST

Dansa samba med mig – En hyllning till Cornelis NU ÄR BILJETTERNA SLÄPPTA TILL HÖSTENS FÖRESTÄLLNINGAR PÅ INTIMAN STOCKHOLM - SÄKRA DIN PLATS IDAG OCH FÅ 100 KR RABATT!

Annika Sjöö och Fredric Brunberg blir nya dansare för showen Dansa samba med mig - En hyllning till Cornelis

Pressmeddelanden   •   Jan 26, 2018 11:28 CET

Move Your Feet AB presenterar två nya dansare till vårturnén Dansa Samba med mig – En hyllning till Cornelis:

I dag släpper Tobias Karlsson sin första skiva: Dansa samba med mig – En hyllning till Cornelis.

Pressmeddelanden   •   Aug 11, 2017 08:51 CEST

Tobias Karlsson hyllar Cornelis genom att resa land och rike runt och föra vidare hans ovärderliga kulturskatt till en ny publik.

Pressmeddelanden   •   Aug 07, 2017 12:25 CEST

Clarion Hotel blir ny samarbetspart

Pressmeddelanden   •   Jul 05, 2017 09:10 CEST

Move Your Feet AB presenterar stolt Clarion Hotel som ny samarbetspartner till dansikalen “Dansa Samba med mig – En hyllning till Cornelis”, som har Sverigepremiär den 14 september i Örebro.

Kontaktpersoner 2 kontaktpersoner

  • Presskontakt
  • Projektledare
  • Marknadsföring, press och turné
  • leqnnazj@mzlovlteyrnouarrffqeevrt.jjsero
  • 070-585 66 95

Om Tobias Karlsson

Mycket mer än bara dansare

– Mina drömmar sen barnsben har lett till internationella framgångar men framförallt ett underbart och roligt liv!
Tobias började dansa som 8-åring och har sedan dess hunnit med att skördat internationella framgångar. Han har vunnit många tävlingar både i Sverige och internationellt, haft huvudrollen i den världsberömda dansgruppen "Burn the floor" och turnerat runt om i världen. Han har dessutom deltagit i 14 säsonger av tv-programmet Lets dance i både Sverige, Danmark och Norge. Tobias brinner för sitt arbete och kan inspirera till att våga följa drömmen även om vägen känns lång eller rent ut sagt omöjlig. Just nu är Tobias Karlsson aktuell som dansare i 'En dans på rosor'.Under det senaste året har han även varit jurymedlem i Talang i TV 3 och som koreograf och dansare i egna danskompaniet Move Your Feet.