Movehome lanserar huskatalog

Movehome gör det enkelt och roligt att bygga hus. Nu lanserar den webbaserade hustillverkaren en katalog med flera nyheter.

Den tryckta papperskatalogen blir ett härligt komplement till vår framgångsrika digitala plattform, säger Jennie Blom, marknadschef på Movehome.

Movehome möter människor på det sätt som allt fler förväntar sig i dag – det digitala. Nyckeln är det interaktiva verktyget Bygg online som gör att alla människor kan vara med och skapa sitt hus genom att forma det på webben och få pris direkt.

Under året har Movehome ökat i kännedom med 49 procent och är i dag det femte starkaste varumärket bland människor som planerar att bygga hus det närmaste året. Framgångarna med den digitala modellen gör att Movehome nu beslutat att lansera en tryckt katalog. Jennie Blom förklarar:

– Vårt varumärke är så starkt att vi kan komplettera vår webb med ett tryckt material för att nå ut ännu bredare. Vi vet att många människor älskar att bläddra i en härlig papperskatalog och vi vill förstås möta våra kunder i så många olika kanaler som möjligt, även om den digitala är vårt huvudspår. Katalogen kommer till exempel att vara nära knuten till vår webbsajt genom bland annat QR-koder.

Lanseringen av katalogen har också inneburit en översyn av modellutbudet för att bädda för flera spännande och efterfrågade nyheter under 2016. Redan nu lanseras exempelvis ryggåstak i ett antal modeller.

– Vi har en tät relation med vår marknad och lyssnar hela tiden på våra kunder. De har idéerna om hur de vill bo och leva, vi har de smarta lösningarna och tar ansvaret för att förverkliga dem, säger Jennie Blom.