Välkommen Jennifer Friman, Movement Groups nya koncernchef och VD!

Varmt välkommen Jennifer!

– Tack!

Hur känns det?

– Det känns otroligt spännande att vara på plats. Jag var med på vår uppstartskonferens för hösten för ett par veckor sedan och fick då träffa alla medarbetare och flertalet av våra uppdragsgivare. Det var en fantastisk start att få introduceras för alla vid konferensen och jag har längtat sedan dess.

Vem är Jennifer?

– Jag brukar tänka på mig själv som ”grundglad”. Jag får mycket energi av affärer och relationer. På fritiden mår jag gott av motion i olika former – helst utomhus i frisk luft. Det blir mest löpning och längdskidåkning på vintern. Sedan vill jag spendera så mycket tid jag kan med min man och våra två härliga döttrar på 12 och 15 år.

Vad kan du bidra med?

– Kunskap från dagligvaruhandeln, men även andra branscher som den offentliga sektorn. Många års ledarerfarenhet och en bakgrund inom både försäljning och marknadsföring. Jag vill gärna skapa förutsättningar att trivas och därigenom prestera. Arbetsglädje och laganda är viktigt för mig. Jag vet att vi människor kan nå så mycket längre när vi arbetar tillsammans mot gemensamma mål – det gäller såväl internt för våra medarbetare och även med uppdragsgivare och kunder.

Vad tar du med dig från din tidigare arbetsplats Essity?

– Hur starka team arbetar tillsammans. Varumärkesbyggande och marknadsföring i världsklass. Goda ledarskapsförebilder. Affärsmannaskap.

Vilken ser du som din största utmaning med jobbet?

– Jag ser två viktiga fokusområden under mitt första år. Det ena är att säkerställa att vi skapar ”ett” Movement Group, med en tydlig riktning och strategi samt väldefinierade, gemensamma mål där vi får synergieffekter av de båda bolagen. Mitt andra fokusområde blir att utveckla vårt erbjudande för framtiden. Vi skall vara det bästa säljbolaget och det spetsigaste sälj- och importföretaget. Vi är proffs inom båda dessa områden och skall göra det bäst på marknaden samt bredda vårt erbjudande i väl avvägd takt.

Vad ser du mest fram emot?

Att få börja jobba! Jag ser fram emot att lära känna detta företag med alla våra medarbetare, samarbetspartners och leda vår affär till nästa nivå.