Ancrona och Rootfruit Scandinavia inleder säljkårssamarbete med start 1 april 2015.

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2015 14:39 CET

Rootfruit Scandinavia AB och Ancrona AB inleder den 1 april 2015 ett samarbete på den Svenska dagligvarumarknaden. Uppdraget för Ancrona omfattar att sköta fältsäljbearbetningen för varumärkena Rootfruit och Gårdschips.

- Samarbetet med Ancrona ser vi som ett naturligt steg där vi får tillgång till en erfaren säljpartner. Ancrona besitter den spetskompetens som behövs för att vi ska kunna tillhandahålla bästa möjliga expertis gentemot butikerna. Genom samarbetet ökar vi vår bearbetning i ett slag från 500 till 1200 butiker, säger Sven-Erik Malm, Kund- och säljkårschef på Rootfruit Scandinavia AB i ett pressmeddelande på analysguiden.

Ekonomisk vinning

Samarbetat innebär även ökad lönsamhet för Rootfruit.

- Genom att anlita en extern säljkår kommer vi initialt att kunna spara 2 mkr per år och samtidigt bearbeta en mycket större del av marknaden än vad vi kan med vår egen säljkår. Inbesparingen kan vi återinvestera i marknadsföring och därmed skapa ytterligare tillväxt och lönsamhet, säger Hans Jacobsson, VD på Rootfruit Scandinavia AB.

Ancrona AB är ett av Sveriges största oberoende sälj- och importföretagen för snabbrörliga konsumentvaror. Företaget erbjuder kvalificerade och rikstäckande helhetslösningar kring marknadsföring, försäljning och distribution. I portföljen finns ett antal välkända produkter och varumärken från ledande svenska och internationella leverantörer. Ancrona har verkat inom svensk dagligvaruhandel sedan 1927 och ingår sedan 2009 i FMCG Business Partner Group. Läs mer på www.ancrona.se

Kommentarer (0)

Kommentera