Evanoff Group växlar upp säljbearbetningen - inleder strategiskt samarbete med Movement

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2019 10:03 CEST

Dani Evanoff, VD på Evanoff Group och Jennifer Friman, VD på Movement. Foto: Evanoff Group

Evanoff Group utvecklar och investerar i livsmedelsbolag. I portföljen ingår varumärken som Paolos och Taylors & Jones. Idag presenterar Evanoff Group nyheten att bolaget inleder ett strategiskt samarbete med Movement för att ytterligare växla upp sina portföljbolags säljbearbetning i butik.

-Vi är väldigt glada över att kunna växla upp vår säljbearbetning ytterligare. Det här strategiska samarbetet med Movement skapar optimala förutsättningar för fortsatt expansion, både för Movement och våra bolag inom Evanoff Group. Vi kommer mångdubbla vår närvaro i butik och framförallt arbeta med dedikerad personal för varje kategori, säger Dani Evanoff, VD på Evanoff Group.

I och med samarbetet kommer Movement att ta över all säljbearbetning för Paolos och Taylors & Jones centralt listade sortiment hos ICA, Coop, Axfood och Bergendahls. Samarbetet innebär även att Movement blir preferred partner för Evanoff Groups framtida förvärv. Evanoff Group behåller den säljbearbetning som ligger inom affärsområdet Direct Sales.

- Det känns fantastiskt roligt att med vår långa erfarenhet och djupa branschkunskap få vara med och stärka positionen på marknaden för omtyckta varumärken som Paolos och Taylors & Jones. Vi känner att Evanoff Groups expansiva planer går hand i hand med vårt sätt att arbeta, säger Jennifer Friman, VD på Movement.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Evanoff Group
Ken Nygren