Claudio Moyano ny chef för Digital Innovation på Movestic

Movestic har rekryterat Claudio Moyano som chef för Digital Innovation med ansvar för Digitala tjänster, Marknad och CRM. Claudio kommer närmast från teleoperatören Tre.

I den nyetablerade rollen som chef för Digital innovation är Claudio Moyano tillsammans med funktionerna Marknad, CRM och Digitala tjänster ansvarig för marknadsnärvaron och digitaliseringen av bolagets tjänster.

- Claudio blir, med sin erfarenhet från att leda arbete med tjänsteutveckling och försäljning i digitala kanaler, central för vidareutvecklingen av vårt erbjudande, personligt anpassade kundupplevelser inom tjänstepension, sparande och försäkringar för livet och hälsan, säger Linnéa Ecorcheville, vd för Movestic Liv & Pension.

Claudio Moyano kommer närmast från teleoperatören Tre där han var helhetsansvarig för online-verksamheten och drivande i den digitala transformationen. Innan dess har han arbetat med digital marknadsföring på Tre, Telenor och på reklambyrå.

- Vi har bara sett början av vad digitaliseringen kan göra för försäkringsbranschen, Movestic har höga ambitioner och det är inspirerande att vara med och skapa framtidens lösningar för ett så viktigt område som pension, försäkringar och sparande, säger Claudio Moyano.

Claudio Moyano har startat sin anställning och är på plats hos Movestic.

För ytterligare information:
Helena.olsson@movestic.se
070–4499200

Om Movestic Liv & Pension

Movestic Liv & Pension är ett pensionsbolag som tillhandahåller individanpassad tjänstepension, privat pensionssparande och försäkringsskydd inom liv och hälsa. Movestic är bland annat valbart för tjänstepension ITP och SAF-LO. Företaget har huvudkontor i Stockholm, grundades år 2000 och ägs idag av det brittiska börsnoterade bolaget Chesnara Plc. För mer information besök hemsidorna www.movestic.se och www.chesnara.co.uk