Fortsatt stark utveckling för Movestic

Movestic Liv & Pension redovisar positiv utveckling av premievolymer och resultat under första halvåret 2017.

Det förvaltade kapitalet har ökat med 8,6 procent till 30,2 miljarder kronor sedan årsskiftet, tack vare ett ökande bestånd och den positiva börsutvecklingen. Premieinkomsten inom fondförsäkring ökade under första halvåret till 2,1 miljarder kronor (1,7). Movestics resultat före skatt uppgick till 76,9 miljoner kronor under första halvåret (47,4).

Ökat förvaltat kapital, högre premieinkomst och en stark försäljningsutveckling har påverkat resultatet positivt inom fondförsäkringsområdet. Movestics fortsatt starka fokus på rådgiven tjänstepension har spelat en central roll i den positiva utvecklingen.

Livförsäkringsområdet visar gynnsam skadeutveckling, vilket har lett till ett förbättrat resultat även inom det segmentet.

”Jag är nöjd med hur vårt resultat har utvecklats under det första halvåret. Vår finansiella styrka och långsiktiga ägare ger oss goda förutsättningar för att investera och möta branschens framtida utmaningar” säger Linnéa Ecorcheville, vd för Movestic.

• sparande
  • resultat
  • delårsrapport
  • movestic

Movestic Liv & Pension erbjuder ett heltäckande sortiment av pensionssparande och försäkringar. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att göra smarta val för ett aktivt liv. Vi strävar efter att välja ut marknadens bästa fonder och förvaltningstjänster, paketerar smarta trygghetsförsäkringar och samarbetar med Insuresec-licensierade försäkringsrådgivare som skräddarsyr individuella lösningar. Movestic grundades år 2000 som en del i Kinnevikkoncernen. Idag ägs Movestic av det brittiska börsnoterade bolaget Chesnara Plc.

www.movestic.se