Movestic effektiviserar

Movestic har siktet inställt på att leda utvecklingen av digitala tjänster i branschen vilket ställer krav på teknik- och kompetensinvesteringar. Som ett led i att skapa förutsättningar för detta, samt för att säkerställa bolagets långsiktiga konkurrenskraft, påbörjades under 2017 ett arbete med fokus på att effektivisera processer genom automatisering och digitalisering. Dessa åtgärder kommer nu att innebära att Movestic under 2018 minskar organisationen med ett antal tjänster, motsvarande cirka 20% av bolagets personalstyrka under 2017. Effekterna kommer att realiseras redan under 2018 och återinvesteras i ytterligare åtgärder som förbättrar både kvalitet och erbjudande.

”Det är självklart ett tufft beslut att genomföra besparingar som drabbar våra medarbetare, särskilt i tider där det går så bra för oss finansiellt. Vi har dock ambitionen att alltid ligga i framkant och att vidareutveckla vårt erbjudande för både förmedlare och kunder, och vill redan nu förbereda oss för skiftet som branschen står inför, säger Linnéa Ecorcheville vd för Movestic.”

• movestic

Movestic Liv & Pension erbjuder ett heltäckande sortiment av pensionssparande och försäkringar. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att göra smarta val för ett aktivt liv. Vi strävar efter att välja ut marknadens bästa fonder och förvaltningstjänster, paketerar smarta trygghetsförsäkringar och samarbetar med Insuresec-licensierade försäkringsrådgivare som skräddarsyr individuella lösningar. Movestic grundades år 2000 som en del i Kinnevikkoncernen. Idag ägs Movestic av det brittiska börsnoterade bolaget Chesnara Plc.

www.movestic.se

Helena Olsson