Movestic utökar fondutbudet med ny teknikfond från Lannebo

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2019 09:30 CET

Från och med idag, 13 december, finns fonden Lannebo Teknik Småbolag tillgänglig på Movestics fondtorg. Fonden lanserades i november och investerar globalt i teknikdrivna tillväxtföretag utifrån sex olika teman.

Lannebo Teknik Småbolag är en aktivt förvaltad aktiefond som investerar i teknikdrivna tillväxtbolag på den globala marknaden, med ett börsvärde under 5 miljarder USD. Fonden placerar, oberoende av geografi, i bolag utifrån tillväxtteman. Vid fondens start är dessa teman: Säkerhet, Hälsa, Miljö, Digitalt innehåll, Datahantering och Resurseffektivisering. Fonden tillhör riskkategori 6, det vill säga bedöms ha hög risk.

Fonden lanserades i november och Movestic blir därmed en av de första att erbjuda fonden till kunder med tjänstepension inom fondförsäkring.

- Det är ovanligt att vi tar in helt nya fonder på vårt fondtorg, men inriktningen för fonden är ovanlig och erbjuder våra kunder en dimension till i sitt sparande, säger Stefan Klohammar, investeringsdirektör på Movestic Liv & Pension.

Mer om Movestics fondutbud finns här.

Om Movestic Liv & Pension

Movestic Liv & Pension är ett tjänstepensionsföretag som tillhandahåller individanpassat pensionssparande och försäkringsskydd. Movestic är bland annat valbart för tjänstepension ITP och SAF-LO. Företaget har huvudkontor i Stockholm, grundades år 2000 och ägs idag av det brittiska börsnoterade bolaget Chesnara Plc. För mer information besök hemsidorna www.movestic.se och www.chesnara.co.uk

Kommentarer (0)

Kommentera