Move & Walk är nu kvalitetscertifierade!

Den 28 oktober blev Move & Walks verksamheter i Göteborg, Malmö och Solna kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2008.
– Vi är mycket stolta över att vi nu är i mål med vår kvalitetscertifiering, säger Eszter Horvath Tothne, VD för Move & Walk.

Move & Walk är den enda verksamhet som bedriver Konduktiv Pedagogik (KP), inom bland annat re/habilitering, särskola och personlig assistans, som är certifierade enligt ledningssystemet för kvalitet, ISO 9001:2008.
– Kvalitet är ett av våra starkaste värdeord – men ett certifikat bevisar ju att vi ligger långt framme när det gäller kvalitet, konstaterar Eszter Horvath Tothne.

Kvalitet har alltid präglat Move & Walks arbete och fokus har legat på att kunna ge bästa möjliga kvalitet till kunderna. Målet är att ha en välfungerande organisation för att i slutändan få så nöjda kunder som möjligt. Det är ett kontinuerligt arbete som hela tiden revideras och förbättras.
– Genom att vi ligger i framkant vad gäller kvalitet, i kombination med den exceptionella kompetens som vi har byggt upp inom KP, skapar vi både trygghet och värde för våra kunder och uppdragsgivare i alla våra verksamheter. Den stora utmaningen ligger nu i att ytterligare fortsätta att utveckla och förbättra kvaliteten på våra tjänster, menar Eszter Horvath Tothne.

Certifieringen har utförts av AAA Certification AB, som är ett ackrediterat, oberoende certifieringsorgan.

Jenny Haagman
Kommunikatör, Move & Walk