Movexum får en praktikant

Movexum får en praktikant

Idag välkomnar vi Maryam Tahari som under tre månader kommer att praktisera på Movexum. Vi hoppas att hon kommer att trivas hos oss och att det blir tre mycket givande månader för henne.

- Genom min praktik på Movexum vill jag bredda mitt nätverk, få mer arbetslivserfarenhet samt få en insikt på den svenska arbetsmarknaden. Jag hoppas att få träffa intressanta personer, entreprenörer och företagare i Gävle och i hela Gävleborg.

Jag är sedan tidigare intresserad av entreprenörskap och speciellt människorna bakom, och genom att vara här så hoppas jag få erfarenhet som kan hjälpa mig i framtiden. Movexum är en spännande plats att vara på och jag tror att jag kan utvecklas mycket som person här, säger Maryam.

Movexum hoppas att det kommer bli en lärorik tid för såväl Maryam som för företaget. Maryam kommer under sin tid här att få möta en hel del personer så att hon på så sätt kan få ett eget kontaktnät i regionen.

- Jag kommer från Iran och flyttade till Sverige 2011, då för att studera ekonomi här i Gävle. Allting började med att jag tog kontakt med min släkt som bor i Stockholm och tog steget till att flytta. 2011 kom jag till Sverige och började studera en magisterutbildning i ekonomi och affärsutveckling på högskolan i Gävle. När jag var färdig med mina studier flyttade jag 2012 till Stockholm för att komma närmre min släkt som bor där och för att kunna försörja mig själv jobbade jag som personlig assistent. Här stannade jag i två år för att sedan flytta tillbaka till Gävle eftersom jag träffade min nuvarande man här, säger Maryam.

Namn: Maryam Taheri Ålder: 29år

Utbildning: Kandidatexamen i ekonomi och magisterutbildning i affärsutveckling

Familj: Make, Mohammad Bor: Gävle

Fritid: Vänner, resor, simning.

För mer information kontakta:

Ulf Borbos, VD Movexum

Ulf.borbos@movexum.se

Maryam Taheri, Praktikant Movexum

maryam@movexum.se

Movexum AB är Gävleborgs företagsinkubator - en kreativ utvecklingsmiljö för tillväxtföretag.

Movexumerbjuder en effektiv process för att ta din innovation från idé till marknad. Genom att ge tillgång till kompetens, kontakter och kapital via professionellt stöd och effektiv företagsutveckling är Movexum med och skapar nya tillväxtbolag i Gävleborg.

Movexum skall på ett konkret och effektivt sätt skapa affärsutveckling och stödja uppkomsten av nya idéer/bolag från samhälle, näringsliv, högskola och offentlig sektor.

Movexum antar entreprenörer och innovatörer som verkar i Gävleborg och har affärsidéer med tillväxtpotential och en innovativ höjd. Här gäller business – inte byråkrati.