Vi ska bli Sveriges sundaste företag!

Målet är tydligt för Östersundsföretaget Moxter AB. Med vinsten som Årets Hälsoföretag på Sveriges största företagargala Guldgalan har Moxter AB stärkt sitt fokus att bli Sveriges sundaste företag. Och sundhet handlar om mycket mer än hälsa och gemensam träning.

På Sveriges största företagargala Guldgalan som främjar företagsamheten i Jämtland / Härjedalen fick Moxter AB i november 2016 ta emot priset som Årets Hälsoföretag. Priset belönar ett hälsosamt företagande där ledarskap, medbestämmande, mål, vision, kompetens, personlig utveckling och lönsamhet är parametrar som ger höga poäng.

”Efter några år med flera fina utmärkelser, betyg och priser är vi om möjligt ännu stoltare över det här priset” berättar Anna Rahm, VD. ”Det här priset handlar om vår företagskultur där engagemang, ansvar, gemensamma värderingar, trivsel och arbetsglädje är i fokus. Priset handlar om den öppenhet vi har i företaget där alla deltar i målsättning, ekonomisk uppföljning och utveckling av verksamheten. Det handlar om att vi är ett fantastiskt team där alla är lojala, arbetsvilliga, glada individer som har ett hjärta för företaget och som driver Moxter som entreprenörer inom företaget.”

EN POSITIV SPIRAL

Visionen att bli Sveriges sundaste företag är ett mål som ger Moxter en positiv spiral att arbeta med. Att finna vad som är sunt för individen och företaget ger ständigt nya idéer om förbättringar av trivsel, hälsa, lönsamhet och entreprenörskap – en helhetssyn på individen och företaget som resulterar i sunda medarbetare och ett sunt företag. Några av de aktiviteter som detta har resulterat i på senare tid är säljutbildning för hela personalen där alla ser sin del i säljprocessen, gemensam träning varje vecka, ett nytänkande i styrelsearbetet och att en medarbetare ansvarar för en sund aktivitet varje månad.

”Vi tror att välmående medarbetare är avgörande för ett lönsamt företag. Med tydliga mål och ett genuint engagemang är det enkelt att arbeta åt samma håll, och öppenheten gör att alla har samma information och förståelse för förändringar och satsningar.” förklarar Anna Rahm, VD. ”Vi fortsätter satsningen på det sundaste företaget och hoppas att fler företag vill tävla i den här kategorin i framtiden!”

OM PRISET ÅRETS HÄLSOFÖRETAG

Priset Årets Hälsoföretag delas ut av Commodia och Medicin Direkt och går till ett företag där allas kompetens tas till vara, där ledarskap/medarbetarskap ger personlig och affärsmässig utveckling och där alla lever efter företagets värderingar och känner till uppdrag, mål och vision. Viktigt är också att se effekterna av hur detta bidrar till företagets lönsamhet.

Juryns motivering:

Det är med glädje vi utser Moxter till Årets Hälsoföretag 2016.

Genom systematiskt nytänkande hos såväl ledning, personal som verksamhet har företaget nått stora framgångar på marknaden, adderat nya varumärken till företaget för att möta ny efterfrågan, vilket skapat stark tillväxt och lönsamhet. Detta har möjliggjorts genom stark delaktighet hos all personal, skapandet av entreprenörsanda och proaktiva åtgärder inom personalgruppen för att nå det framtida målet – ”Sveriges sundaste företag”.