Malin Karlsson ny trafikpolitisk talesperson för Miljöpartiet i Stockholms läns landsting

Malin Karlsson efterträder Yvonne Blombäck som ny trafikpolitisk talesperson för Miljöpartiet i Stockholms läns landsting idag den 9 april. Malin Karlsson är sedan tidigare kommunalråd för Miljöpartiet i Täby.

– Det här är ett stort och spännande uppdrag att förvalta och ta vidare.  Jag vill att fler ska se trafikfrågorna som avgörande för en hållbar Stockholmsregion. Utbyggd tunnelbana, snabbare tvärförbindelser och nya bussbanor med gratis wifi ska göra det enkelt och bekvämt att resa kollektivt. Det behöver också bli smidigare att välja cykeln som en del i resan, säger Malin Karlsson.

Mätningen från senaste landstingsvalet 2010 visade att Miljöpartiet låg på 14 procent i förtroende för kollektivtrafikfrågor, bland väljarna i Stockholmsregionen.

– Min förhoppning är att vi ligger på 20 procent i kommande val. Sen ska man komma ihåg att inget parti har lika högt förtroende i någon fråga som vi har i miljöfrågan, 38 procent i senaste mätningen. Vår trafikpolitik hänger tätt ihop med miljöfrågorna och det tror jag många Stockholmare känner till, säger Malin Karlsson

Kontakt
Malin Karlsson (MP) trafikpolitisk talesperson Stockholms läns landsting 076-643 90 58
Helena Mehra, presssekreterare Miljöpartiet Stockholms läns landsting 979-737 45 09