Miljöpartiet i Stockholmsregionen har valt ny styrelse

Miljöpartiet i Stockholmsregionen har valt ny styrelse

Miljöpartiet i Stockholmsregionen omfattar alla lokala Miljöpartiavdelningar i Stockholms Län inklusive Stockholms stad och är Miljöpartiets största regionorganisation.

Miljöpartiet i Stockholmsregionen har på sitt årsmöte och valt om Mats Pertoft, riksdagsledamot från Södertälje, till ordförande och som ny vice ordförande Elin Olsson, landskapsarkitekt, Stockholm stad.

- Vårt mål är att Miljöpartiet gör den bästa valrörelsen någonsin i Stockholmsregionen och att MP efter valet sitter i majoritet i minst hälften av länets kommuner, i landstinget och i riksdagen. Idag sitter MP i majoritet i 6 kommuner av 26, säger Mats Pertoft.

- Vi har arbetat strategiskt med jämställdhet och att att sänka trösklarna in i politiken under hela mandatperioden. Vår ledarskapsutbildning för kvinnor, Bar Grön och Tema Politik är några exempel på lyckade satsningar. Därför är det extra roligt att se hur Miljöpartiet i många av länets kommuner ligger mycket bra till för att ingå i olika majoriteter efter valet, säger Elin Olsson.

Miljöpartiets nya regionstyrelse:
Mats Pertoft, Södertälje, ordförande, 0708-518 079
Elin Olsson, Stockholm stad, vice ordförande, tel 073-5155512
Nicklas Gladh, Botkyrka, kassör
Thomas Bengtsson, Lidingö, ledamot,
Johara Khattab, Stockholm stad, ledamot
Anton Fendert, Stockholm stad, ledamot
Malin Karlsson, Täby, ledamot
Livija Ginters, Stockholm stad, ledamot
Tova Melin, Stockholm stad(Grön Ungdom), ledamot

Ersättare:
Amanda Palmstierna, Järfälla, Yasri Khan, Upplands Väsby, Jakop Dalunde, Stockholm stad, Marie Helena Fjellås, Stockholm stad, Dan Gahnström, Botkyrka