MP:s regionalpolitiker på internationell spårbilskonferens inför Köpenhamnsmötet

Idag deltar Miljöpartiets Yvonne Blombäck, ledamot i SL-styrelsen och Raymond Wigg, oppositionslandstingsråd som delegater för SL och Stockholms läns landsting i den internationella spårbilskonferensen "Podcar City: COP15, Transport and Climate change" som hålls i Malmö i anslutning till Köpenhamnsmötet.

- Det är roligt att få företräda landstinget på en konferens om hur ny teknik kan revolutionera kollektivtrafikresandet och hjälpa klimatet, säger Raymond Wigg.

Yvonne Blombäck är dessutom inbjuden som talare på Köpenhamnsmötet den 12 december som ledamot i nätverket Kompass Värmdö (Kommuner som prövar att satsa på spårbilar). Kompass ledamöter är inbjudna till Köpenhamn av organisationen ICLEI (Local Government for Sustainability) en internationell sammanslutning av lokalpolitiker för hållbarhet.

- Jag kommer prata om hur spårbilsnätverket Kompass bidragit här i Stockholms län till att spårbilar nu finns på den nationella politiska agendan och om Värmdös syn på spårbilar som klimatsmart kollektivtrafik, säger Yvonne Blombäck.

Kontakt:
Yvonne Blombäck, (MP) ledamot SL:s styrelse, (MP) gruppledare Värmdö kommun