SISTA MPC STJÄRNGOLF

Företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf har arrangerats i 18 år. Genom Covid-19 fick årets Sverigetour ställas in men evenemanget i Sundsvall kommer att genomföras. Detta blir också den sista MPC Stjärngolf eftersom konceptet byggs om till 2021.

AVSLUTNINGSTÄVLING

Torsdagen den 27 augusti arrangeras MPC Stjärngolf i Sundsvall. Det kommer bli sista tävlingen för varumärket MPC Stjärngolf.

- Ja, helt otroligt att vi arrangerat MPC Stjärngolf i 18 år i rad. Det är fantastiska år vi haft där samarbetspartners, deltagare och kända profiler ställt upp på otroligt fint sätt. Vi startade med en enskild tävling i Stockholm och utvecklade det till en landstour med Europafinal i Marbella och slutlig final i Miami, säger Marcus Palmquist, CEO Partner MPC AB.

Avslutnings evenemanget kommer ha grunder enligt tidigare år men i mindre format för att Covid-19 anpassas enligt gällande regler. Tävlingsbana blir Timrå GK som är Europas Nordligaste Seasidebana.

- Känns bra att vi får genomföra tävlingen och därmed få ett fint avslut på varumärket MPC Stjärngolf, säger Marcus

NYTT KONCEPT

MPC Stjärngolf kommer byggas om och få nytt varumärke till 2021. Evenemanget kommer stärka upp business delen som ska ge ett än starkare nätverkande och helhetsinramning av arrangemanget.

- VI hade planerat att bygga om konceptet efter årets tour. Genom Covid-19 som bokstavligen satt tvärstopp för evenemangsbranschen valde vi att bygga om eventet redan nu. Vi gör om hela vårt bolag och alla våra varumärken där MPC Stjärngolf är ett av dessa. Målet är att vi ska vara väl förberedda inför den nya värld som det kommer vara efter Covid-19, säger Marcus

Grunden kommer kvarstå med handplockade företag, teambuliding, representation, marknadsföring som ska ge ett unikt nätverkande. Några av de nya delarna som kommer ingå är att seminarium och välgörenhet samt att det kommer hänga ihop med andra nätverksevenemang.

Lansering av det nya konceptet och varumärket kommer göras i sensommar. Detta ska ge den framförhållningen som rävs för att nå de uppsatta målen.

• tävling
  • arrangörer