SKATTJAKT I HÖGA KUSTEN

För tredje året i rad arrangeras evenemanget MPC Stjärnjakten som är en skattjakt med motorbåtar. Tävlingsområdet är Höga kusten med start och målområde i Härnösand.

MPC Stjärnjakten

En unik skattjakt för den sanna äventyraren. Evenemanget skapar de bästa förutsättningarna för teambuilding och innehåller en tävlingsnerv utöver det vanliga. För att lyckas gäller det att man bygger ett team med bred kompetens och erfarenhet inom bland annat navigation, matlganing och dryck. Sndra bra egenskaper är god fysik och ett gottsamarbete inom teamet.

Start vid Silja Symphony ankomst

Evenemanget har arrangerats i tio år och blir nu tredje året i rad som eventet även har tävling i Höga kusten. Det blir en extra inramning i år eftersom starten sker i samband med Siljas flaggskepp Symphony ankomst till Härnösands Hamn.

- Höga kusten med den unika miljön är optimal inramning för ett båtevenemang. Det kommer dessutom bli extra med den inramning Symphony kommer att ge i år, säger Marcus Palmquist, Evenemangsansvarig.