LIFE IN COLOUR HOS MQ

Nyhet   •   Jan 18, 2018 13:30 CET

MQ går mot en färgstark säsongsstart. Nya kampanjen Life in colour väcker vårkänslorna redan i januari, guidar till trendfärgerna för säsongen och uppmuntrar kunderna att våga bära färg på nya sätt.

2018 får en kickstart hos varumärkeskedjan med ett brett spektrum av färg. För henne lyser rött, blått och rosa allra starkast och även khakigrönt blir en viktig färg. För honom gäller framför allt blått, grått och en dimmigt rosa ton. I kollektionerna finns både de klassiska basplaggen i nya färger och spännande detaljer, material och strukturer.

"Spring/summer 2018 handlar mycket om färg och kombinationer av färg hos alla våra varumärken. I vår bär du färgerna tonalt i olika nyanser av en och samma färg eller i tydliga block. För en mer välklädd look stylar du en av säsongens accenter till neutraler." säger Daniel Ivarsson, designchef på MQ.

Medan plaggen för henne inbjuder till en lekfull styling med colour blocking och färger som kolliderar med varandra är hans stil något mer sparsmakad. Här toppas en neutral bas med accenter som rosa eller grönt. Nyckelplagg för henne är den färgade kappan, men vi finner även jaqcuardstickade tröjor och stickade set. Volanger och knyt är viktiga detaljer för en feminin styling. 3D-effekter, stickade strukturer, broderier och nya ränder syns i kollektionerna för honom.

Kampanjen startar i butik och online 18 januari.

Kommentarer (0)