MQ HIGH SUMMER COLLECTION 2019

Nyhet   •   Apr 05, 2019 14:58 CEST

MQ möter sommaren 2019 med en härlig och dressad 70-tals vibe med influenser av ”soft tailoring”. Lätta, luftiga och hållbara material med linne i fokus samt olika nyanser av vitt, som möter jordiga toner, sammanfattar kollektionerna.

På dam ser vi ”upsized details” så som breda midjebälten, tunga knappar, stora ficklock och förstorad mönsterbild för att skapa en härlig 70-tals kontrast. Maxiklänningen och linnekostymen är centrala plagg i sommarkollektionenoch färgskalan går från olika nyanser av vitt, ecru check, brända jordtoner till coffe brown och wine.

På herr dominerar de klassiska plaggen, där det grafiska uttrycket sätter 70-tals ton. Lekfulla material och färger ger plaggen en soft och avslappnad ”air suiting” med en fortsatt välklädd känsla. Nyckelplaggen är resortskjortan, den stickade pikén samt den luftiga linnebyxan med slag som vi ser i ett flertal färger. Färgskalan går från vitt till safarigrönt till bruna toner.

Vi på MQ arbetar i utgångspunkt av att kunden av idag har höga krav på hållbarhet och miljö, inte bara i form av materialval och produktion – utan även i trender och plaggens livslängd. Vi vill att våra plagg ska leva länge och bygga en hållbar samt mångsidig garderob åt kunderna, säger Daniel Ivarsson, Head of Design MQ.

Kommentarer (0)

Kommentera