MQ lyfter julens anda i ny kampanj

Nyhet   •   Nov 16, 2017 11:45 CET

Med vinterns stora kampanj Share love vill MQ förmedla känslan av att dela med sig i juletid. Julen hos varumärkeskedjan blir en mix av stil för klassiska högtider och mysiga plagg till lediga stunder.

Säsongens kollektioner har en klassisk känsla med en julig färgkarta i olika nyanser av rött, grönt, navy och vitt. Stickade tröjor och klänningar i julens anda samsas med accessoarer såsom halsdukar i ull och sidenscarfs samt skinnhandskar. Mönster som rutor på skjortor och jacquarden är viktiga för kollektionerna och stilen stylas gärna lekfullt och i flera lager.

För den som vill dela med sig av klappar med stil och kvalitet har MQ förenklat julshoppingen med sin gift shop online. Här shoppar kunden efter en given budget, efter populära julklappskategorier eller efter vem som ska överraskas.

"Det finns mer än någonsin att välja på hos MQ i jul. Både för att överraska nära och kära, och för att hitta den egna stilen inför julen, säger MQs vd Christina Ståhl. Kunden väljer själv den smidigaste vägen till vårt sortiment - genom att handla i våra butiker, via webben eller shoppa online direkt i butikerna. Med hjälp av Touchtech-skärmar och tablets öppnar butikerna upp för hela det webbexklusiva sortiment med mer än 6o noga utvalda varumärken. Snabb leverans, fri frakt när du hämtar i butik och enkla returer gör upplevelsen väldigt smidig."

Även i år delar MQ tillsammans med sina kunder med sig av hopp till barn som drabbats av cancer. För varje plagg märkt Give Hope går 20 kr direkt till Barncancerfondens viktiga arbete.

Kampanjen Share love finns i butik och online från 16 november.

Kommentarer (0)