A-One exklusivt hos MQ i vår

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2014 10:00 CET

Det har blivit tid att presentera ännu ett nytt varumärke hos MQ. Inför vårens kollektion har det svenska varumärket A-One inlett ett samarbete med formgivarduon Carl Philip Bernadotte och Oscar Kylberg. Deras första kollektion för A-One består av jackor i dun och vaxad bomull och säljs exklusivt på MQ från den 13 mars 2014.

- Kollektionen har ett uppdaterat formspråk och tar varumärket A-One in i en ny tid. Funktion och form kombineras för att passa den moderna kunden. Kollektionen presenteras exklusivt i våra MQ-butiker och MQ Shop Online i mars, säger Christina Ståhl, MQs vd.

A-One grundades 1977 av designern och produktutvecklaren Terje Cambrand. Varumärket har lanserat jackor som med nyskapande detaljer och genomtänkta materialval frambringat en efterfrågan även utanför den avsedda vintersportmarknaden. Med samarbetet vill Bernadotte & Kylberg utmana det traditionella och förväntade inom formgivning, ett naturligt sätt att knyta an till A-Ones ursprung.

- Det var en inspirerande utmaning för oss att utveckla en produkt med ett nytt sätt att se på både formgivning och tillvägagångssätt. Genom det här arbetet har vi fått jobba med en kollektion som handlar lika mycket om form som om funktion.  Vi är väldigt glada att göra detta tillsammans med A-One som är ett svenskt varumärke som kännetecknas av innovation och god kvalitet, säger Bernadotte & Kylberg.

I kollektionen med ledorden Urban Elegance möts hög funktionalitet och hög modegrad. Stilen är avslappnad, men elegant, och följer vardagen från jobb till fritid. Jackorna kommer i total sju modeller, tre för dam och fyra för herr. Kollektionen säljs exklusivt i utvalda MQ-butiker från den 13 mars, med tjuvstart på MQ Shop online kvällen den 12 mars. Prisbild ligger mellan 1995-2995kr.

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 122 butiker och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.SE

Kommentarer (0)