​Årets Guldknappenvinnare Filippa K i samtliga MQ-butiker

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2015 15:30 CEST

Filippa K med designer Nina Bogstedt vann under lördagskvällen det prestigefyllda modepriset Damernas Värld Guldknappen. Varumärkeskedjan MQ kan som stolt modepartner till utnämningen erbjuda vinnarkollektionen i samtliga butiker och online.

MQ tog in varumärket Filippa K redan augusti 2013. Damkollektionen finns idag på samtliga av MQ:s butiker medan herrkollektionen återfinns i 25 utvalda butiker samt online. Filippa K har tidigare vunnit Guldknappen 1997 och även belönats med Läsarnas Pris 2010.

–Som Sveriges största varumärkeskedja arbetar vi kontinuerligt med att främja svenskt mode och god design. Filippa K är ett varumärke som med sin tidlösa design verkligen ligger oss varmt om hjärtat. Och vi vet att våra kunder känner samma sak, säger Christina Ståhl, VD på MQ.

MQ har idag 116 butiker i hela Sverige och Damernas Värld Guldknappen är Sveriges äldsta och mest anrika modepris. Årets gala var nummer 34 i ordningen.

MQ är Sveriges ledande varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 121 butiker samt Shop Online och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.SE

Kommentarer (0)