Influencers tar över catwalken i MQs digitala visning

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2017 17:15 CEST

MQ utvecklar nu sitt digitala visningskoncept för kunder och medlemmar. Denna säsong tar två influencers över catwalken och presenterar höstens kollektion i en inspirerande visning direkt i mobilen. Precis som i modekedjans tidigare digitala kampanjer finns möjligheten att köpa plaggen samtidigt som de syns på catwalken.

Modebloggaren Josefin Dahlberg och stilikonen Erik Forsgren har valts ut för att visa upp höstens kollektioner från MQs egna varumärken. Säsongens visning presenteras i en avskalad industrilokal där MQs starkaste looks är i fokus.

"Vi på MQ är stolta över att kunna presentera Josefin Dahlberg och Erik Forsgren som modeller för höstens digitala visning. Både Josefin och Erik har en klädstil där de mixar varumärken för att skapa en personlig och mångsidig stil, något som vi också erbjuder våra konsumenter genom ett brett sortiment av varumärken med kvalitet. Med ett kreativt filmteam och noga utvalda plagg tar Erik och Josefin höstens digitala visning till en ny nivå" säger Christina Ståhl, VD för MQ.

Visningen är filmad i ett stående format och är anpassad för iPhone och Androidtelefoner. Genom att swipa vänster eller höger kan konsumenten bläddra mellan samtliga looks som visas och olika tryckpunkter på skärmen ger möjlighet att se plaggen närmare eller att lägga dem direkt i varukorgen.

Visningen går live ikväll klockan 20.00 på http://frontrow.mq.se/

ANSVARIG MQ: Maja Gavie
BYRÅ: Ibeyostudio
KUNDANSVARIG & PROJEKTLEDARE: Mattias Hagenström
REGI & ART DIRECTION: Joakim Lundin
PRODUKTIONSBOLAG: Studio CA
FOTOGRAF: Dan Sjunneson & David Thunander
KLIPPNING: David Thunander
ASSISTENTER: Jesper Sundman, Sarah Wärting & Ryan Laurita
SETDESIGN: Joakim Lundin, Ibeyostudio
STYLIST: Lisa Lindqwister
ASSISTENT: Henrika Bonn
MAKE UP: Fredrik Stambro, Lundlund
HÅR: Amanda Holmsten, Lundlund
MUSIK: Gustav Fagring, Lundlund

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och JOY. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. JOY vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker godkvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag totalt 178 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se.

Kommentarer (0)