Lee en av flera varumärkesnyheter hos MQ i höst

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2014 09:00 CEST

MQ fortsätter sin satsning mot att erbjuda sina kunder det bästa urvalet av varumärken. Den stora nyheten inför höststarten är att det autentiska jeansvarumärket Lee, som i år firar 125 år, lanseras i kedjans samtliga butiker och på MQ Shop Online.

- Lee Jeans ser verkligen fram emot samarbetet med MQ som är att av Sveriges starkaste retailkoncept med en ny stark ledning och med kvalitativa denimvarumärken som en väsentlig del av sin strategi. Detta känns som en naturlig utveckling i vår ständiga strävan att ge en medveten konsument ett par jeans som står för innovation, passform och kvalitet, och som man alltid ska känna sig snygg och bekväm i, säger Johan Persson Försäljning & Marknadschef Lee Sverige.

Varumärkets kollektion hos MQ når butik under vecka 31. Sortimentet rymmer jeans för både honom och henne i flera klassiska modeller med olika passformer och tvättar, samt skjortor och t-shirts för honom.

- Vi är glada över att introducera Lee, som tillsammans med de andra nyheterna för hösten lyfter oss som en självklar varumärkesdestination, säger MQs vd Christina Ståhl. Denim är en viktig kategori för MQ, idag matchas kavajen ofta till jeans för en look som är både avslappnad och välklädd.

Fler varumärkesnyheter inför höststarten är Twist & Tango, skinnspecialsten Jofama och underklädesmärket Bread & Boxers som introduceras i utvalda butiker. MQ Shop Online adderar dessutom Matinique, InWear och Knowledge Cotton Apparel som ett led i satsningen att bredda utbudet på webben. Parallellt tillgängliggörs en större del av sortimentet för kunden genom pilotprojektet med surfplattor i butik.

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 121 butiker samt Shop Online och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.se

Kommentarer (0)

Kommentera