MORE BY STOCKH LM – Ny dressad linje från MQ

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2016 11:30 CET

MQ utvecklar det egna varumärket Stockh lm efter önskemål från varumärkeskedjans kunder. Resultatet är en ny dressad linje i större storlekar med namnet More by Stockh lm.

More by Stockh lm är en unik och dressad linje för den sofistikerade och väldklädda kvinnan. Kollektionen består av skräddade och tidlösa basplagg såsom kostymer, kappor och dressade nederdelar. Basen kompletteras med toppar, klänningar och scarfs i säsongens mönster och färgpalett går i svart, navy och vitt med milda toner av rosa, blått och beige.

Plaggen finns i storlek 44-52 och lanseras i mitten av mars.

- Vi såg en potential i att göra en kollektion som kombinerar välklädd stil med god passform och hög kvalitet. Vi är väldigt stolta att kunna erbjuda en kollektion med större storlekar, något våra kunder efterfrågat, säger Fredrika Erlandsson, ny sortiment- och inköpschef på MQ.

More by Stockh lm finns i utvalda MQ-butiker och online från mitten av mars.

MQ är Sveriges ledande varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 121 butiker samt Shop Online och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.SE

Kommentarer (0)