MQ etablerar sig i Bollnäs

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2015 15:30 CET

En positiv utveckling i Bollnäs som handelsstad ger MQ möjlighet till en etablering. Varumärkeskedjan med 117 butiker runt om i Sverige öppnar under våren 2016 en ny butik med Bollnäs bästa läge.

Butikskonceptet är modernt med en ombonad känsla och i fokus står MQs noga utvalda varumärken. Kunderna kan under våren botanisera bland varumärken som Lyle & Scott, Stockh lm, Bläck, NN07, Scotch & Soda, Dobber och Bondelid.

Till den nya butiken på Långgatan 13 i Bollnäs söker MQ engagerad och modeintresserad personal. Rekrytering av butikschef påbörjas direkt efter jul.

MQ är Sveriges ledande varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 121 butiker samt Shop Online och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.SE

Kommentarer (0)