MQ expanderar med ytterligare en butik på Drottninggatan i Stockholm

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2017 17:15 CEST

Sveriges största varumärkeskedja MQ går mot strömmen och öppnar den 26 oktober en ny butik på Drottninggatan i centrala Stockholm. Med totalt 362 kvadratmeter knyter MQ ihop det fysiska butikskonceptet med möjligheten till online-shopping från över 60 olika varumärken, för en sömlös shoppingupplevelse.

MQ fyllde tidigare i år 60 år och fortsätter nu firandet med att öppna en helt ny butik i hjärtat av Stockholm, ett stenkast ifrån Rosenbad och Sveriges riksdag.

Den nya butiken är en viktig del i MQs satsning för att bli Sveriges bästa omni-kanal inom noga utvalt varumärkesmode. Med kunnig butikspersonal guidas kunden såväl till butikens utbud som till det utökade webbsortimentet.

- Den nya butiken är en viktig shoppingdestination, på en av Sveriges mest centrala handelsgator. Kunden får inspiration och rådgivning från kunnig personal, samtidigt som kompletterande köp lätt kan göras från vårt breda online-sortiment. På en till två dagar levereras varorna till butiken och kunden kan prova plaggen med professionell service och utan kostnad, hämta eller returnera plagg enkelt i butiken. Vårt fokus är att det ska vara samma inspirerande upplevelse att shoppa höstens nyheter online som i butik , säger Christina Ståhl, VD för MQ.

Samma dag öppnar MQ även en ny butik, under samma koncept i köpcentrumet Eurostop/Hallarna i Halmstad. Med nyöppningarna i Stockholm och Halmstad har MQ nu totalt 123 butiker i Sverige.

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och JOY. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. JOY vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker godkvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag omkring 174 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se.

Kommentarer (0)