MQ förlänger samarbetet med Damernas Värld Guldknappen

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2015 12:30 CET

Varumärkeskedjan MQ förlänger samarbetet med Sveriges största mode- och skönhetsmagasin Damernas Värld. För tredje året i rad går MQ in som modepartner till Sveriges äldsta och mest anrika modepris Damernas Värld Guldknappen.

Samarbetet mellan MQ och Damernas Värld Guldknappen inleddes 2013 och förutom rollen som modepartner är modekedjan numera avsändare för ”Läsarnas pris”, ett pris där Damernas Världs läsare under våren röstar fram en vinnare. Förra årets pris presenterades och delades ut av MQ:s VD Christina Ståhl och gick då till designern Ida Sjöstedt.

- MQ är stolta över att stå som modepartner till Damernas Värld Guldknappen för tredje året i rad. Passionen för stil, varumärken och hög kvalitet är något vi delar med Damernas Värld, och därför känns det extra roligt för oss att få samarbeta i en hyllning av svenskt mode, säger Christina Ståhl, VD på MQ.

MQ har idag 121 butiker i Sverige och Norge, och Damernas Värld Guldknappen är Sveriges äldsta och mest anrika modepris. Årets gala är nummer 34 i ordningen, och går av stapeln den 29:e augusti. Bland tidigare Guldknappenvinnare finner vi bland annat varumärken som Filippa K, J Lindeberg, RIKA och WHYRED

#damernasguldknappen2015

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 121 butiker samt Shop Online och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.SE

Kommentarer (0)