MQ intar ny mark

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2019 13:05 CEST

För första gången någonsin kommer MQ att erbjuda sina egna varumärken i externa kanaler i ett led att nå ut till fler kunder samt potentiellt nya marknader.

Detta är ett exempel på samarbete för att skapa tillväxt och långsiktig lönsamhet. Vi utvärderar kontinuerligt olika affärsmodeller och nya sätt att presentera vårt kunderbjudande för dem som ännu inte upptäckt MQ. Afound är en ny typ av outlet, med hög kvalitet och premiumkänsla helt i linje med MQs värderingar och det ska bli oerhört spännande att följa, säger Ingvar Larsson, VD för MQ.

Inom kort kommer MQ att nå ut till en mängd nya kunder som tidigare inte hittat till MQ, vilket givetvis öppnar upp för stora möjligheter.

Vi på Afound är glada över vårt nya partnerskap med MQ. Detta innebär att vi kan erbjuda våra online-kunder ett utökat sortiment genom MQs varumärken. Ambitionen är att hela tiden låta vårt kunderbjudande växa, där vi ser att MQ med sin historik av multi-brand blir ett spännande komplement, säger Daniel Hansson, Head of B2B Sales & Marketplace Afound.

MQs egna varumärken som till en början kommer att möta en ny publik online på Afound är: Bondelid, Dobber, Stockh lm, Bläck, Visual Clothing Project och ThreeSixtyFive.

MQ är den personliga modekedjan med visionen att du ska känna dig inspirerad och välklädd oavsett tillfälle. I sortimentet finns noga utvalda varumärken med stil, kvalitet och hållbarhet för den medvetna kvinnan och mannen. MQ har 120 butiker, e-handel och en kundklubb med över 840 000 medlemmar. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Aktien är noterad vid NASDAQ OMX i Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se.

Kommentarer (0)

Kommentera