MQ lanserar Sail Racing våren 2014

Pressmeddelande   •   Jan 16, 2014 09:00 CET

I vår är det dags för fartfyllda Sail Racing att ta plats i MQs butiker runt om i Sverige, Norge och på Shop online. Förra säsongen stärkte MQ sin profil med attraktiva varumärken som Filippa K, Whyred och Elvine - genom lanseringen av Sail Racing fortsätter kedjan sin satsning mot att erbjuda de bästa av varumärken.

- Vi tror att Sail Racing som varumärke på många sätt tilltalar MQs kunder. Tekniskt innovativt och funktionellt för att klara tuffa förhållanden, och samtidigt stilsäkert mode. Det är kollektioner som passar MQ och som stärker oss som varumärkesdestination, säger Christina Ståhl, MQs vd.

Med innovation och funktionalitet som signum har svenska Sail Racing tagit en tydlig position på marknaden. Varumärket är tätt förknippat med sk ”speed sailing” och designar kläder för seglingens absoluta världselit. Sail Racings exklusiva test-team, bestående av en rad framstående seglare, är en viktig del i utvecklingen av nya plagg och sätter en hög standard för hela sortimentet, från de mest högteknologiska jackorna till mer avslappnade casualplagg.

Vid lanseringen får MQs kunder chans att tävla om ett actionfyllt äventyr under den professionella seglingsserien M32 Cup tillsammans med den svenska OS-guldmedaljören Fredrik Lööf.

- Det känns fantastiskt att starta ett samarbete med MQ. Vi får en stark och mycket viktig distributionskanal inte enbart imagemässigt utan också med en bra geografisk etablering. MQs kunder ges möjlighet att tävla om en seglingsupplevelse fylld av hög fart och adrenalin. Att få segla en M32-katamaran i 100% kolfiber tillsammans med vår test team-medlem Fredrik Lööf är ”speed sailing” på högsta nivå, säger Joakim Berne, försäljningschef på Sail Racing.

Herrkollektionen, som bland annat består av funktionella jackor, hoodies och detaljrika pikéer, visar upp på en skön casualstil i marina färger. I butik och på MQ Shop online från mitten på mars.

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 122 butiker och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.SE

Kommentarer (0)

Kommentera