MQ modepartner till Damernas Värld Guldknappen

Pressmeddelande   •   Mar 11, 2014 13:00 CET

Modekedjan MQ fortsätter som modepartner för Damernas Värld Guldknappen. Nytt för i år är att modekedjan blir avsändare för den prestigefulla katergorin "Läsarnas pris" på den stora modegalan i augusti.

Det lyckade samarbetet mellan MQ och Damernas Värld Guldknappen inleddes 2013 och förlängs och utökas i år ytterligare. Förutom rollen som modepartner står modekedjan i år som avsändare för det prestigefulla ”Läsarnas Pris”, en utmärkelse där Damernas Världs läsare har all makt vid valet av vinnare.

- Förra årets samarbete med Damernas Värld resulterade i oerhört fin respons och därför ser vi fram emot att ta samarbetet till en helt ny nivå. För MQ är det viktigt att främja svenskt mode och det är en stor ära att få vara med och hylla god design tillsammans med Sveriges största modemagasin, säger Magnus Johansson, marknadschef på MQ.

- Det är glädjande att vi för andra året i rad samarbetar med MQ som modepartner för Damernas Världs Guldknappen, den trettiotredje i ordningen. Vår målsättning att arbeta nära den svenska modebranschen sammansmälter på ett fint sätt med MQs sätt att tänka. Lust till mode och behov av att uppmärksamma alla duktiga designers vi har i landet är intressen vi naturligt delar med MQ, säger Martina Bonnier, Chefredaktör och Modechef på Damernas Värld.

MQ har idag 116 butiker i hela Sverige och Damernas Värld Guldknappen är Sveriges äldsta och mest anrika modepris. Årets gala är nummer 33 i ordningen, och går av stapeln i augusti. Bland tidigare Guldknappen vinnare finner vi bland annat Filippa K, J Lindeberg och RIKA.

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 121 butiker samt Shop Online och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.SE

Kommentarer (0)

Kommentera