MQ öppnar sin första online flagship store på Norrlandsgatan i Stockholm

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2016 16:32 CET

Den 25 november slår MQ upp portarna till sin första online flagship store på Norrlandsgatan 10 i Stockholm. Detta blir den första butiken ut där kedjan väver samman den moderna butiken med den digitala världen. Konceptets utformning bygger på att ge de bästa förutsättningarna för ett personligt och digitalt bemötande, samtidigt som kunden på detta sätt erbjuds kedjans samtliga interna och externa varumärken.

- Vi klär MQ för en ny tid där våra kunder handlar lika självklart i butik som via e-handel. Med MQ Shop Online i butikerna får kunderna upp till 60 nya modevarumärken att välja på. Det blir ett starkt koncept med ett av marknadens bredaste varumärkeserbjudanden. Avstampet i vårt nya butikskoncept är en betydelsefull del av en strategi där vi vill underlätta för kundens vardag genom att koppla ihop fysiska butiker och onlineshopping, säger Christina Ståhl, VD för MQ-koncernen.

Butiken på Norrlandsgatan blir först ut med MQs utvecklade koncept för online-shopping i butik, men under våren kommer e-handel att introduceras i samtliga MQs butiker. Det är en ”utbyggnad” med tusentals digitala kvadratmetrar som gör det enklare för kunden och ökar valmöjligheterna.

- Vårt nya onlinekoncept tillåter besökaren att handla direkt via storskärm eller tablets i butik. I vår integrerade omnihörna får kunden även möjlighet att se exempel och kan klämma och känna på några av våra webbexklusiva modeplagg, som kommer att uppdateras i samband med varje ny kampanj. Vår fysiska butik på Norrlandsgatan är bara 342 kvm men genom vårt nya onlinekoncept kan vi nu – direkt i butik – erbjuda hela vårt sortiment med tusentals modeplagg som annars skulle uppta en yta av 8000 kvm, säger MQs Omnichannel- och Marknadschef Jens Axelsson.

För mer information kontakta:
Ibeyostudio
Johanna Sörstrand
johanna@ibeyostudio.se

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och JOY. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. JOY vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker godkvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag totalt 178 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.